شناسهٔ خبر: 37660527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دومین مرگ ناشی از کوروناویروس جدید در چین و دومین مورد عفونت با آن در تایلند اعلام شد

مقامات تایلند دومین مورد عفونت با کوروناویروس جدید چینی را اعلام کردند و مقامات چین از دومین مرگ ناشی از این ویروس در شهر ووهان در مرکز این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل دومین مورد عفونت با کوروناویروس جدید در تایلند یک زن ۷۴ ساله است که از هنگام ورود به این کشور از روز دوشنبه ۲۳ دی در قرنطینه قرار دارد و آزمایش‌ها بعدا عفونت او را به این ویروس ثابت کرد.

  • نخستین مورد بیمار تنفسی مرموز شبیه سارس در خارچ چین پیدا شد| ویروس مرموز به تایلند رسید

این زن اهل شهر ووهان در چین است که تا به حال ۴۱ مورد عفونت تنفسی یا ذات‌الریه مربوط به این نوع جدید کوروناویروس در آن شناسایی شده است.

از طرف دیگر مقامات چین در ساعات پایانی روز پنجشنبه ۲۶ دی دومین مرگ ناشی از این ویروس مرموز را اعلام کردند. دومین مورد مرگ ناشی از این ویروس مربوط به یک مرد ۶۹ ساله است که روز چهارشنبه در شهر ووهان در مرکز چین که کانون شیوع اخیر است، درگذشت. روز شنبه این هفته هم مقامات چینی از مرگ یک مرد ۶۱ ساله در شهر ووهان به علت این ویروس جدید خبر داده بودند.

مقامات تایلندی از مردم خواسته‌اند که آرامش خود را حفظ کنند و اعلام کرده‌اند وارسی‌های گردشگران چینی را در آستانه تعطیلات سال نوی قمری را افزایش داده‌اند.

ژاپن نیز روز پنجشنبه نخستین مورد عفونت با کوروناویروس جدید را در مردی که تازه از مسافرت به شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان بازگشته بود، گزارش کرد.

  • کوروناویروس جدید چینی به ژاپن رسید | هشدار سازمان جهانی بهداشت به بیمارستان‌ها در سراسر جهان

سازمان جهانی بهداشت گفته ایت که این ویروس می‌تواند به سایر کشورها گسترش پیدا کند و به بیمارستان‌ها در سراسر جهان هشدار داده است که برای درمان موارد احتمالی عفونت با این ویروس آماده باشند.

کوروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که باعث عفونت‌های گوناگون از سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری مرگبار سارز (عفونت شدید حاد تنفسی) می‌شوند که در اوائل دهه ۲۰۰۰ باعث مرگ صدها نفر در چین و هنگ کنگ شد.

این کوروناویروس جدید که باعث علائم شبیه سرماخوردگی از جمله آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب می‌شود، تا به حال شناخته نشده و نامگذاری نشده بود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید هنوز اطلاعات زیادی درباره این «ویروس جدید» در دست نیست و لازم بررسی‌ها بیشتری در این باره انجام شود.

  • یک کورونا ویروس جدید احتمالا عامل ذات‌الریه اسرارآمیز در چین است

  • دانشمندان چینی ترکیب ژنتیکی ویروس مرموز تنفسی را منتشر کردند

نظر شما