شناسهٔ خبر: 37660063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور:

سلامت نظام خانواده به سلامت کل جامعه مربوط است

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: سلامت نظام خانواده در کشور به سلامت کل جامعه مربوط است و هرچه سلامت مجموعه خانواده ها در کشور تامین شود، آسیب ها کاهش می یابند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ زهرا عابدینی  با اشاره به اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه و به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: ضرورت پرداختن به آسیب های اجتماعی علاوه بر مردم، باید از نگاه دولت هم مهم تلقی شود و در این زمینه مردم و دولت همکاری کنند و دولت نقش حامی را داشته باشد.

وی افزود: بیکاری، خشونت و طلاق از مولفه هایی هستند که به صورت حلقه وار باهم در ارتباطند و نیازمند نگاه فوریتی است تا نهادهای اجتماعی و فعالان مدنی به این امور بپردازند. 

عابدینی همچنین عنوان کرد: برای جلوگیری از آثار منفی این زخم اجتماعی نیازمند کمک فعالان اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در کنار دولت هستیم و درمان وظیفه دولت است، اما نمی توانیم منکر وظیفه مردم در قبال جامعه شویم و استفاده از خرد جمعی در مقابله با مشکلات بسیار مهم است.

 وی بااشاره به یکی از ضعف های سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان های مردم نهاد با علم به زمینه های خلا باید مداخله کنند و این در حالی است که براساس شناخت خودشان مداخله می کنند و گاهی اثر عکس دارد.

این مسئول خانواده را اولویت دارترین نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی دانست و افزود: آسیب های زیادی وجود دارد که بنیان خانواده را تهدیدی می کند و منجر به ایجاد اثرات منفی می شود و طلاق یکی از آن ها است که تبدیل به مسئله روز و اجتماعی شده است.

وی همچنین بیان داشت: نقش کنش گران اجتماعی و سازمان های مردم نهاد بی بدیل است و نقطه تلاقی دولت و جامعه تعامل بین این دو است و هر چه قدر کنش گران بیشتر باشد دولت هم فعالانه حضور می یابد. 

معاون مشارکت های سازمان اجتماعی کل کشور با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد به عنوان حامی جامعه بیان کرد: سازمان های مردم نهاد در مسیر تحکیم بنیان خانواده می توانند به عنوان حامی نقش بسزایی داشته باشند و با شناسایی آسان و سریع مشکلات در ترویج فرهنگ و سبک درست زندگی کارگشا باشند. 

 

...

 

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما