شناسهٔ خبر: 37659758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از نظام

یکصدایی مردم ایران در مقابل دشمن

استان‌ها - ایرنا - مردم ایران اسلامی امروز پس از نماز دشمن شکن جمعه با شرکت در راهپیمایی سراسری بار دیگر حمایت خود را از آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی و حافظان حریم کشور اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور، امروز جمعه ۲۷ دی ماه فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر در آسمان ایران اسلامی طنین انداز شد و اقشار مختلف مردم انزجار خود را از جنایتکاران آمریکایی و صهیونیستی اعلام کردند.

مردم غیور آذربایجان‌غربی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش‌آموز و طلبه روز جمعه بعد از اقامه نمازجمعه در ۴۲ نقطه استان گردهم آمدند تا یکبار دیگر اتحاد و انسجام خود را به رخ جهانیان بکشند.
آنان در حمایت از مجاهدت مقتدرانه نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ سخت به آمریکا، همدردی با خانواده‌های داغ دیده سانحه هوایی و محکومیت جنایات آمریکا، خباثت انگلیس و فتنه‌گران منافق راهپیمایی کردند. 

مردم شهرستان های ۲۲ گانه آذربایجان‌شرقی نیز در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همصدا شدند؛ مردم شهید پرور تبریز با سر دادن شعارهای مرگ بر منافق، ‌مرگ بر آمریکا، ‌مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس بار دیگر با انقلاب و آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.
محکومیت جنایت های آمریکا و حمایت از رشادت ها و اقدامات مقتدرانه نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران و همدردی با خانواده‌های داغ دیده سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی از دیگر اهداف این راهپیمایی بود که همزمان در دیگر شهرهای آذربایجان شرقی نیز برگزار شد.

مردم ولایتمدار اردبیل نیز با در دست داشتن پوسترها و دست نوشته‌هایی ضمن حمایت خود از اقتدار نظام اسلامی،سپاه پاسداران و جبهه مقاومت و همدردی با خانواده های جانباختگان سانحه هوایی خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و متحدانش در منطقه فریاد زدند.
آنان با حمل پلاکاردهایی با همین مضمون و در حمایت از سپاه پاسداران، سپهبد شهید سلیمانی و رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه خود را از نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

در استان اصفهان نیز مردم ضمن حمایت از اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای هواپیمای اوکراینی، تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی و پلاکارهایی حاوی مضامین مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و نیز دستنوشته‌هایی در همدردی با خانواده‌های شهدای پرواز اوکراینی در دست داشتند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در قطعنامه پایانی خود ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای پرواز تهران - کیف، از اقتدار نظامی نیروهای مسلح ایران اسلامی حمایت کردند.
آنان با اشاره به اقدامات و شعارهای ساختارشکنانه برخی آشوبگران و همچنین حضور سفیر انگلیس در این تجمعات خواستار برخورد مناسب قوه قضاییه با ساختارشکنان و دستگاه دیپلماسی با سفیر انگلیس شدند.

در استان البرز مردم شهید پرور این استان برای حمایت تمام قد از مدافعان حریم ایران اسلامی و پاسداران امت اسلام به میدان آمدند ومردم همچون کوه پشت سر سربازان و سپاهیان اسلام ایستادند و جنایت ها و توطئه های آمریکا ، اسرائیل غاصب و انگلیس مکار را محکوم کردند.

مردم استان ایلام با در دست داشتن پوسترهای شهید قاسم سلیمانی و آرم سپاه پاسداران شعارهایی را در محکومت شیطنت های رذیلانه آمریکا سر دادند و آمریکا را عامل اصلی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین معرفی کردند.
بوشهری ها نیز در راهپیمایی خود ضمن حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی، همدردی خود را با خانواده‌های شهدای سانحه هوایی ابراز کردند.
"حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست‌"، "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده‌"، "ای رهبر آزاده بوشهری‌ها آماده"، "ما ذوالفقار حیدریم فداییان  رهبریم"،"دشمن انگلیسی مرگ به نیرنگ تو"، "ملت ما بیدار است از امریکا بیزار است"، "سپاه انقلابی حمایتت می‌کنیم"، "ارتشی دلاور حمایتت می‎کنیم" از جمله شعارهای بوشهری‌ها در این راهپیمایی بود.

از خراسان شمالی نیز خبر رسید نمازگزاران با برپایی یک راهپیمایی، از آرمان‌های انقلاب و مجاهدات سپاه به عنوان نیروی حافظ انقلاب اسلامی حمایت کرده و یاد شهیدان وقایع اخیر به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند.
راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس، خشم و انزجار خود را از اقدامات تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا اعلام کرده و از پاسخ انتقامی سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه نظامی آمریکا حمایت کردند.

امروز مردم همیشه در صحنه مشهد پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در محکومیت جنایات آمریکا و قدردانی از اقدامات مقتدرانه سپاه در برخورد با دنیای استکبار و نیز ابراز همدردی با بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی، از ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تا چهار راه خسروی راهپیمایی کرده و حضوری باشکوه در حمایت از نظام و ولایت را به تصویر کشاندند.
راهپیمایان در مسیر راهپیمایی با مشت‌های گرده‌ کرده شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند.
"حرف ما یک کلام، رهبری والسلام"، "ما پیروان مکتب عباسیم از آمریکا هرگز نمی هراسیم"، "ای قاسم شهیدم قسم به خون پاکت راهت ادامه دارد"، "لبیک یا مهدی" و "لبیک یا حسین" از دیگر شعارهای راهپیمایان بود.

خراسان جنوبی دیگر استان شرقی کشور نیز ظهر آدینه شاهد راهپیمایی مردمی بود که با سر دادن شعارهای "دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست "، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "سپاهی تو نور چشم مایی"  از دسیسه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش اعلام انزجار و بر اتحاد و انسجام در برابر این توطئه‌ها تاکید کردند.

آنطور که از خوزستان خبر رسیده، راهپیمایی باشکوه حمایت از اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی و مقابله با فتنه‌گری و یاوه‌گویی‌های آمریکای جنایتکار امروز در شهرهای مختلف این استان برگزار شد و مردم این دیار با حضور پرشور خود حرکت های جنایتکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.مردم خوزستان صبح امروز نیز پیکر سه تن از شهدای سانحه هوایی را تشییع کردند.

در زنجان، مردم با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی در حمایت از نظام، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند و بر اتحاد ملی برای مقابله با دشمن تاکید کردند.
«ما تا آخر ایستاده ایم»، «اگر سپاه نبود کشورهم نبود»، «مرگ بر منافق»، «سعودی حیا کن جنایت رو رها کن»، «ای ارتش ولایی خدانگهدارتان سپاه انقلابی خدانگهدارتان» از پلاکاردهایی بود که در راهپیمایی مردم زنجان حمل می شد.

مردم استان سمنان نیز با حضور حداکثری خود در راهپیمایی حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل آمریکای جنایتکار حماسه وحدت و همدلی خلق کردند.
مردم دیار دار المرحمه از مدیران دستگاه‌های اجرایی گرفته تا بازاریان، جامعه مهندسان، پزشکان، دانشجویان و دانش‌آموزان با مشتی گره کرده و صدایی محکم فریاد مرگ بر آمریکا سرداده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند.

مردم استان فارس و شهر شیراز نیز با شرکت در راهپیمایی امروز، حمایت همه جانبه خود را از صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح اعلام و همچنین با خانواده‌های شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ابراز همدردی کردند و با سردادن شعارهایی همچون، "بردار سپاهی برادر بسیجی، حمایتت می‌کنیم" پشتیبانی خود را از سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فریاد زدند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین خشم و انزجار خود را از جنایت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و استکبار و اعمال ریاکارانه آنها در حق ملت ایران، اعلام کردند.
امروز پیکر سارا و صبا سعادت از شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در گلزار شهدای گراش این شهرستان به خاک سپرده شد.

نمازگزاران قزوینی روز جمعه با حضور در مراسم راهپیمایی حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکستن هیمنه پوشالی آمریکا دفاع و در عین حال موج سواری رذیلانه سردمداران خون آشام شیطان بزرگ و مزدوران منطقه‌ای آن از سقوط هواپیمای مسافربری را محکوم کرده و با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی کردند.

مردم مومن، متعهد و انقلابی قم نیز پس از اقامه نماز با شکوه و وحدت آفرین جمعه با پرپایی راهپیمایی از مصلای قدس تا حرم حضرت معصومه (س)، حمایت قاطعانه خود از صلابت و اقتدار نظام اسلامی و همچنین اقدام های تلافی جویانه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور را اعلام کردند.
آنان همچنین با در دست داشتن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان مدافع حرم و همچنین سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پشتیبانی همه جانبه خود را از سپاه پاسداران ابراز کردند.

در استان کردستان اقشار مختلف مردم نمازگزار و مسوولان، طلاب و روحانیون و ماموستایان علوم دینی، دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی با تکرار شعارهایی ضمن حمایت از نیروهای نظامی که ضامن اقتدار کشور هستند با جانباختگان سانحه هوایی سقوط هواپیمای مسافربری ابراز همدردی کردند.  
سپاهیان حیدریم پیرو خط رهبریم، ترامپ ورشکسته سپاه نمیشه خسته، دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ما است برخی از شعارهای راهپیمایان سنندجی در حمایت از اقتدار و صلابت نظام بود.  

هزاران نفر از مردم کرمان پس از اقامه نمازجمعه در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، شهدای جبهه مقاومت و در حمایت از اقدام اخیر سپاه پاسداران در موشک باران پایگاه های آمریکایی و بزرگداشت جانباختگان آیین تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان و سانحه هوایی هواپیمایی اوکراین مسیر مصلی امام علی(ع) تا میدان بسیج کرمان را راهپیمایی کردند.
آنان با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه و حمل پلاکاردهایی با همین مضمون و در حمایت از سپاه پاسداران، سپهبد شهید سلیمانی و رهبر معظم انقلاب حمایت همه جانبه خود را از شهدا، کشور و انقلاب در برابر استکبار و تروریست های زمان نشان دادند.

نمازگزاران استان کرمانشاه پس از اقامه نماز جمعه، با برپایی راهپیمایی از انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران حمایت و اقدامات ضدایرانی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فتنه‌گران داخلی را محکوم کردند؛ این راهپیمایی در همه 14 شهرستان استان کرمانشاه هم برگزار شد.
بسیاری از راهپیمایان تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همرزم او را در دست داشتند و بخشی دیگر هم دستنوشته ها و شعارهایی علیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس حمل می کردند.

مردم گلستان نیز همپای دیگر هموطنان با شعارهای "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی " از دسیسه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش اعلام انزجار و بر تداوم حمایت از نیروهای مسلح کشور از جمله سپاه و حرکت در مسیر سردار سلیمانی تاکید کردند.

گروه های مختلف مردم گیلان با حضور گسترده در راهپیمایی امروز که در شهرهای مختلف این استان برگزار شد، حمایت خود را از اقدام شجاعانه و با صلابت سپاه پاسداران در شکست هیمنه آمریکا و کینه توزی های دشمنان این نظام و ملت با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اعلام کردند.
مردم رشت در مسیر راهپیمایی خود ضمن همدردی با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پلاکاردهایی را در حمایت از نیروهای مسلح به عنوان نماد اقتدار و امنیت ایران اسلامی حمل می کردند.

از استان لرستان نیز خبر رسید که مردم ولایتمدار این دیار پس از برگزاری نماز وحدت بخش جمعه در حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همدردی با خانواده‌های شهدای سانحه هوایی به میدان آمدند و شعار  "مرگ بر آمریکا" "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست‌"، "ای رهبر آزاده آماده ایم آماده‌"، "ما ذوالفقار حیدریم فداییان  رهبریم"،"دشمن انگلیسی مرگ به نیرنگ تو"، "ملت ما بیدار است از امریکا بیزار است"، "سپاه انقلابی حمایتت می‌کنیم"، "ارتشی دلاور حمایتت می‎کنیم" سر دادند.
همچنین نمازگزاران در پایان راهپیمایی بیانیه ای در حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبارستیزی ملت ایران ایران قرائت کردند.

نمازگزاران جمعه در مناطق مختلف مازندران پس از اقامه نماز در حمایت از نظام جمهوری اسلامی پس از دسیسه دشمنان در پی سقوط هواپیمای اوکراینی راهپیمایی و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و با در دست داشتن پلاکاردهایی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق حمایت کردند و نسبت به تضعیف سپاه و نیروهای مسلح کشور انتقاد کردند.
راهپیمایان ترور سپبهد سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند و خواهان اتحاد و همدلی مردم برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی در برابر توطئه دشمنان شدند. آنان همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده  شهدای سانحه هوایی خواهان بررسی ابعاد آن شدند.

مردم استان مرکزی روز جمعه با شرکت در راهپیمایی حمایت از اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکای جنایتکار، بار دیگر حمایت خود از رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران را اعلام کردند.
آنان همچنین حمایت خود را از مجاهدت‌های خالصانه و شبانه‌روزی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و ارتش به عنوان نیروهای مسلح ارزشی و مردمی جمهوری اسلامی ایران اعلام و با خانواده‌های داغدار سقوط هواپیمای مسافربری همدردی کردند.

در هرمزگان، نمازگزاران بندرعباس با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ای رهبر آزاده آماده‌ایم ضمن پاسداشت سردار شهید سلیمانی و تکریم شهیدان سانحه هوایی، دفاع و حمایت قاطع خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.
همزمان با این راهپیمایی باشکوه، پیکر شهید «شهرام تاجیک» از شهدای سانحه هوایی در بندرعباس تشییع شد.

مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان با برپایی راهپیمایی باشکوه حمایت همه جانبه خود را از ولایت فقیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند. در این راهپیمایی زنان و مردان نمازگزار، شعارهایی همچون "سپاهی، ارتشی، تو لشکر امامی"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" سر دادند.

مراسم راهپیمایی حمایت از اقتدار و صلابت نظام، امروز بعد از نماز جمعه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم یزد برگزار شد. در این راهپیمایی باشکوه، مردم قدرشناس و همیشه در صحنه در حالی که با خود عکس‌های مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی و دست‌نوشته‌هایی علیه آمریکا و دشمنان حمل می‌کردند با شعارهای حماسی و انقلابی به خصوص مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز داشتند.
راهپیمایان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای جبهه مقاومت و شهید سلیمانی بر تداوم راه عزت‌بخش و ایستادگی بر مسیر آرمان‌های نظام و منویات مقام معظم رهبری تا رسیدن به تمام اهداف تاکید کردند.

نظر شما