شناسهٔ خبر: 37659389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محسن رضایی در شبکه سوم سیما:

وارد سومین جبهه حق و باطل در چهل و چندسال اخیر شده‌ایم/ آمریکا با ترور حاج قاسم وارد فاز نظامی شد/ ما با موشک باران قدرت آمریکا را به تمسخر گرفتیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم امروز در نماز جمعه یکپارچه و با شور و هیجان نسبت به سخنان و مواضع رهبری ابراز احساسات می‌کردند.

صاحب‌خبر -

آمریکا دیگر توان آغاز جنگ نیابتی را ندارد / آن‌ها نفت منطقه را برده و سلاح‌های خود را به فروش می‌رساننددبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم امروز در نماز جمعه یکپارچه و با شور و هیجان نسبت به سخنان و مواضع رهبری ابراز احساسات می‌کردند.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز جمعه ۲۷ دی ماه با حضور در شبکه سوم سیما به بررسی سخنان امروز رهبر انقلاب پرداخت. 

رضایی در ابتدای برنامه با بیان اینکه مردم امروز در نماز جمعه اجتماع باشکوهی داشتند، گفت: مدت بسیاری منتظر بودیم تا از میان مردم به سوی مصلی و محضر رهبر انقلاب و سایر نمازگران برسیم و در صفوف آن‌ها شرکت کنیم. روحیات مردم بسیار زنده بود و بسیاری هم خودرو‌های خود را در فاصله زیادی از مصلی پارک کرده و پیاده به سوی نماز جمعه در حال حرکت بودند. در واقع این حضور مردم باعث شده بود تا در خیابان‌های اطراف یک نوع راهیپمایی به سوی مصلی شکل بگیرد.  

او ادامه داد: مردم امروز در مسیر رفتن به نماز جمعه روحیه بسیار خوبی داشتند. البته افرادی که در مسیر بودند کمتر شعار می‌دادند، اما مردمی که در مصلی حاضر بودند یکپارچه و با شور و هیجان نسبت به سخنان و مواضع رهبری شعار می‌دادند و ابراز احساسات می‌کردند. این موضوع نشان داد که حادثه شهادت سردار سلیمانی هنوز در ذهن و جان مردم زنده است.

رضایی گفت: این یعنی هنوز قاسم سلیمانی کاملا زنده است و مردم زندگی خودشان را با آن پیوند دادند و نمی‌خواهند از این حادثه جداشوند. در واقع یک نوع تعلق بین خود و این شهادت برقرار کرده اند و نمی‌خواهند از این عشق و علاقه که به این سردار بزرگ پیداکرده اند، جداشوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه چرا رهبر انقلاب روز انتقام سخت سپاه را یوم الله نامیدند، اظهار کرد: رهبر انقلاب تعبیر بسیار زیبایی به کار بردند. البته هیچ لحظه‌ای نیست که از اراده خداوند خارج باشد و تمام  اتفاقات عالم زیرنظر پروردگار متعال و اراده اوست. اما برخی از روزهاست که دست خدای متعال کامل مشخص و روشن است و آن هم زمانی است که اقتدار پروردگار بر همه قدرت‌ها غلبه می‌کند و تمام قدرت‌های زمینی و آسمانی مقهور قدرت خداوند می‌شوند.

او ادامه داد: روز ۲۲ بهمن یکی دیگر از این روزهاست، در آن دوران هیچکس فکر نمی‌کرد که نظام شاهنشاهی که قدرت و حمایت آمریکا را به همراه خود داشت، شکست بخوردو یا  آزادی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ خرمشهر که به تعبیر امام، خرمشهر را خدا آزاد کرد. بدرقه و تشییع پیکر برادر عزیزم حاج قاسم سلیمانی در ایران و خارج از ایران که به تعبیر رهبر انقلاب بزرگترین تشییع جنازه تاریخ است، از اراده انسان خارج و  معجزه گونه هستند. وقتی معجزه‌ای صورت می‌گیرد، یوم الله رخ می‌دهد یا اینکه ایران در میان بهت و شگفتی دنیا اعلام کرد که من آمریکا را می‌زنم. حیثیت و ابهت آمریکا موشک باران شد. عده‌ای تا سه چهار روز بعد قدرت تحلیل نداشتند. آقای ترامپ بعد از ۲۰ ساعت آمد و سخنرانی کرد. یک موشک ما را هم نتوانستند بزنند و همه به اهداف برخورد کرد. این دست پرقدرت خدای متعال بود که در یوم الله نشان داده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه و درباره مواضع راهبردی رهبر انقلاب برای کشور‌های منطقه افزود: ما وارد سومین جبهه حق و باطل در چهل و چندسال اخیر شدیم. در اولین جبهه حق و باطل، نظام شاهنشاهی را سرنگون کرد. دومین بار در دفاع مقدس، ارتش بعثی عراق با حمایت کشور‌های عربی و حمایت‌های بی دریغ اروپا و آمریکا به ایران حمله کرد. هشت سال این جبهه برقرار بود. صدام وحامیان آن‌ها شکست سختی خوردند الان بیش از یکسال است که سومین جبهه حق و باطل رخ داده است.

او افزود: حوادث سال ۸۸ و رخداد‌های جبهه مقاومت، هم جبهه حق و باطل بود. امروز آمریکا که نمی‌توانست از جنگ‌های نیابتی استفاده کند خودش به صحنه آمده است. تا دیروز عربستان و اسرائیل جنگ‌های نیابتی را پی می‌گرفتند و ما با جبهه مقاومت در پی شکست این استکبار بودیم. نایبین نتوانستند و آمریکا مستقیم وارد شد. یکسال ما صبر و حوصله به خرج دادیم. آن‌ها از برجام خارج شدند و از اردیبهشت سال گذشته شدیدترین تحریم‌ها را علیه ما اجرایی کردند. اخیرا وارد فاز نظامی شد ند و رسما ترور کردند و ما هم رسما وارد مقابله به مثل شدیم و بزرگترین پایگاه آن‌ها را زدیم.

فرمانده اسبق کل سپاه با بیان اینکه این رویارویی با آمریکا اهمیت دارد، چون در این جبهه سوم حق وباطل، باید آمریکا را از منطقه خارج کنیم، تصریح کرد: نبرد ما بیشتر در بیرون از مرز‌های ایران است و با جبهه ملت‌ها که جبهه مقاومت است کار را پیش می‌بریم. آغوش جمهوری اسلامی برای اینکه دولت‌ها به ما بپوندند و امینت خلیج فارس و منطقه را خودمان تامین کنیم باز است. آمریکایی‌ها نفت منطقه را ارزان می‌برند و سلاح‌های خودشان را به ان‌ها می‌فروشند. ما اگر آمریکا را از منطقه بیرون کنیم خلا آمریکا را با کمک یکدیگر پر خواهیم کرد و آن روزی که ملت ایران با کمک دولت‌ها و ملت‌های دیگر آمریکا را اخراج کنیم، پیروزی دیگری رقم می‌خورد.

او همچنین درباره سپاه قدس گفت: سپاه قدس یک اندیشه و تفکر است. تفکر آزادی و استقلال است. به دنبال آزادی منطقه از آمریکا و اسرائیل است. آن زمان که من فرمانده سپاه بودم. سپاه قدس را که به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم. ایشان گفتند من موافقم، اما آقای هاشمی می‌گویند که ممکن است تبعاتی داشته باشد. گفتم اگر بخواهیم امنیت را در منطقه پیگیری کنیم کار‌های ما افشا خواهد شد و این اسم گذاری برای همین است که کسی گمان نکند ما پنهانکاری می‌کنیم. رهبر انقلاب این تدبیر را به خرج دادند و نیروی قدس را تصویب کردند مکتب آزادی و استقلال کشور‌ها از استکبار جهانی را تجویز کردند. مکتب قدس یعنی برادری، صلح، آزادی و استقلال. تا کنون هم همین طور بوده است.

رضایی در ادامه نیز با اشاره به اینکه از زمانی که ملت بزرگوار ما این انقلاب را آغاز کرده تا امروز که با شور و هیجان در صحنه بوده، تاکید کرد: ملت ما دارد تاریخ معاصر را می‌نویسد. ما با انقلابمان نسخه کلیه انقلاب‌های قدیم را کنار زده ایم. نه انقلاب چگوارایی و نه انقلاب‌های دیگر. نه نهضت‌های لیبرالی. ولی بیداری اسلامی، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و جبهه مقاومت از دل انقلاب ما بیرون آمدند و تاریخ انقلابات را رقم زدند. جنگ ایران و عراق هم مبدا جدیدی در نبرد‌ها را رقم زده. جنگ بی نتیجه آمریکا در عراق و افغانستان نشان داد که تاریخ جنگ‌های تمام عیار به پایان رسیده و امیدوارم ملت بزرگوار ایران مسیر تغییر تاریخ بشر را که با خون خودش وبا اقتدار خود نوشته، به پیش ببرد. ما با شهادت و اقتدار داریم تاریخ می‌نویسیم. مظلومانه شهید می‌دهیم و با اقتدار خود تحول ایجاد می‌کنیم.

او ادامه داد: با اشاره به مواضع دلقکانه ترامپ و پیروی اروپایی‌ها از او، افزود: ملت ما وقایع این دوساله را کاملا می‌دانند. تعهدات زیادی در برجام به ما داده شد. آمریکا بیرون رفت و اروپایی‌ها حرف زدند و عمل نکردند. اینتکس را ساختند که بیشتر به یک جوک شبیه بود. سه کشور اروپایی منفعل بودند که چه کنند. آمریکایی‌ها در مقابله با ایران کم آوردند و دست به دامان این سه کشور شده تا بلکه بتوانند پرونده ما را به شورای امنیت ببرند. اگر محاصره اقتصادی باشد که سخت‌ترین تحریم‌ها را انجام داده اید. در حمله نظامی هم دست ما پر است و دنبال بهانه هستیم تا قدرت خودمان را به شما نشان بدهیم. اگر اقداماتی دیگر بکنند و تنگه هرمز بسته شود، گلوی آن‌ها فشرده می‌شود. تهدید آن‌ها توخالی است. اصل مساله کم آوردن آمریکایی‌ها در مقابل ایران است و این سه کشور تا جایی جلو می‌روند، اما آمریکا را تنها می‌گذارند و آقای ترامپ را وسط زمین و آسمان رها خواهند کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مورد تهدید‌های آمریکا خاطرنشان کرد: آقای ترامپ ملت ایران را نمی‌شناسد، ولی ملت ما آمریکایی‌ها را خوب می‌شناسند. مقداری تقصیر انگلیس مکار است که آمریکایی‌ها را جلو می‌فرستند. این‌ها آمدند از طریق فضای مجازی از اعتراضات مردم بهره برداری کنند. در سال ۹۶ مالباختگان و در آبان ماه مردم به خاطر بنزین اعتراضاتی داشتند. دولت باید مردم را از خودشان بدانند و مردم را صاحب حق بدانند. اگر در موضوع بنزین اطلاع رسانی می‌شد، اعتراضات شکل نمی‌گرفت. در موضوع هواپیما هم برخی دانشگاهی‌ها حرف داشتند. خیلی زود حادثه جمع شد. چون مردم فهمیدند که آمریکا می‌خواهد سو استفاده کند. به محض اینکه چهره آمریکا در حوادث آشکار می‌شود، معترضین کنار می‌روند. چون شناخت مردم ما از خباثت‌های آمریکا قوی است. می‌خواهند از مردم علیه مردم استفاده کنند. آن‌هایی که عکس حاج قاسم را پاره می‌کنند جز مردم نیستند که در برابر مردم قرار گیرند. این سناریو شکست می‌خورد، چون مردم ما علیه خودشان وارد درگیری نخواهند شد.

او در خصوص تاکید رهبر انقلاب بر قدرتمند شدن اقتصاد ایران، افزود: من ۲۲ سال است که در مجمع مشاور رهبری هستم. این دغدغه رهبری را تبدیل به سیاست کرده ایم و از قوای سه گانه خواسته شده که برنامه ریزی بر اساس سیاست‌های اقتصادی شکل بگیرد و در ابعاد مختلف زیر نظر رهبر معظم انقلاب سیاستگذاری کرده ایم وبه قوای سه گانه ابلاغ شده است. اما تلاش لازم در مورد اقتصاد رخ نداده است. اندیشه وابستگی و لیبرالی تردید ایجاد می‌کند و کار‌ها را متوقف می‌کند. امروز و فردا می‌کند. ۷۰-۸۰ سال است که کشور را معطل کرده اند.

رضایی گفت: ما در دفاع و امنیت تردید نداریم و هر روز هم یک فناوری جدید در دفاع به دست می‌آوریم. اما در اقتصاد و کشاورزی و صنعت همچنان با اندیشه‌های سنتی پیش می‌رود. بزرگترین افتخار اندیشه وابسته، همین برجام بود که معامله‌ای صورت گرفت، اما آمریکا واروپا به تعهدات خود عمل نکردند. طرفداران این اندیشه باید به مردم ایران بگویند که اشتباه کردیم و با صداقت با مردم گفتگو کنند. همانطور که سپاه اشتباه خود را به مردم گفت. جبهه کفار و دشمنان مشخص شود و حرف اصلی را در اقتصاد بزنیم. روزی که با کشور‌های منطقه بازار مشترکی شکل بدهیم و با اروپا و ژاپن و چین رقابت کنیم آن روز با افتخار سرمان را دراقتصاد هم مانند دفاع بالا خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما