شناسهٔ خبر: 37659184 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لیگ برتر تیراندازی| تیراندازان برتر معرفی شدند

رقابتهای لیگ برتر تیراندازی آقایان و بانوان با حضور نایب رییس کمیته ملی المپیک با معرفی تیم و نفرات برتر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، این رقابتها امروز 27 دیماه با حضور فضل الله باقرزاده نایب رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون شمشیربازی، مهرافزا منوچهری رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک، علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی و معاونین و مدیران محیط زیست کشور در محل سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

در هفته ششم لیگ برتر تیراندازی بانوان که به میزبانی ساچمه بیژن پیگیری شد، در رشته تفنگ و تپانچه بادی تیم های، مقاومت و ساچمه بیژن با شکست تیم های هیات خراسان رضوی و شهرداری قزوین به پیروزی رسیدند. در این هفته تیم هیات قم در قرعه استراحت به سر می برد.

با برگزاری فینال رشته تپانچه بادی، درسا عرب شاهی از مقاومت، زینب طوماری از شهرداری و گلنوش سبقت الهی از ساچمه بیژن به ترتیب به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

در رشته تفنگ بادی نیز، آرمینا صادقیان از ساچمه بیژن، نجمه خدمتی از مقاومت و فاطمه امینی از شهرداری قزوین به ترتیب در مکان های اول تا سوم ایستادند.

همزمان با این رقابتها هفته هشتم لیگ برتر تیراندازی آقایان نیز به میزبانی شهرداری اردبیل برگزار شد که در رشته تفنگ بادی، تیم‌های زائر، نزاجا، ساچمه بیژن در مقابل تیم‌های مقاومت، شرکت ملی حفاری و شهرداری اردبیل به پیروزی رسیدند. در این هفته تیم سپاهان در قرعه استراحت به سر می برد.

در رشته تپانچه بادی نیز، تیم های نزاجا، مقاومت و ساچمه بیژن در برایر تیم های شرکت ملی حفاری، زائر و شهرداری اردبیل پیروز شدند.

در فینال رشته تفنگ بادی، حسین باقری و امیرمحمد نکونام هر دو از نزاجا اول و دوم شدند و محمدحسین کریمی از زائر سوم شد.

در رشته تپانچه بادی نیز، جواد فروغی از مقاومت اول شد و سجاد پورحسینی از ساچمه بیژن و محمد رسول عفتی از مقاومت به ترتیب دوم و سوم شدند.

*دادگر: برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای قائل هستیم

نخستین دوره مسابقات تیراندازی داخل سالن محیط بانان حفاظت محیط زیست استان تهران صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام و عمل در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی در این مراسم با اشاره به حفظ محیط زیست و حفاظت از آن گفت: تیراندازی در داخل سالن و در محل های مجاز به عنوان یک ورزش، عاملی برای کنترل شکارچیان است که این امر باعث حضور کمرنگ آن ها در طبیعت می شود.

وی افزود: میلیون ها پوکه باقیمانده در سایت اهداف پروازی می توانست در طبیعت و به نوعی به طرف پرندگان و جانوران رها شود که وجود این مجموعه خود به نوعی باعث آسیب های کمتر به طبیعت و حیات وحش و کنترل و مدیریت این امر می شود.

دادگر با بیان اینکه ارتقا فرهنگ حفظ طبیعت، حفظ گونه های جانوری و حیات وحش نیازمند آموزش و فرهنگسازی مستمر است، اظهار داشت: در این خصوص فدراسیون تیراندازی برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای قائل است.

رییس فدراسیون تیراندازی ادامه داد و گفت: مردم اشتیاق و زمینه برخورداری از فرهنگ محیط زیست را دارند و این موضوع باید از طرف مسئولان برنامه ریزی شود و خود مردم هم باید در این زمینه همکاری کنند.

دادگر با اشاره به اینکه محیط بانان در زمینه تیراندازی باید تمرینات مستمر داشته تا همیشه آمادگی لازم را داشته و بروز باشند، تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی در این زمینه آمادگی لازم را برای همکاری با محیط زیست دارد.

وی اظهار داشت: در تقویم فدراسیون تیراندازی دو مسابقه تیراندازی هم برای محیط بانان و هم برای شکارچیان به منظور فرهنگسازی و تغییر نگرش برای حفظ محیط زیست طراحی و گنجانده می شود.

محمدرضا خویشتندار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه آموزش محیط بانان با رویکرد و برنامه های جدید از اهداف سازمانی ماست، گفت: این اولین دوره مسابقات تیراندازی داخل سالن برای محیط بانان استان تهران است که با همکاری فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی با اشاره به لزوم ارتقا توان و دانش محیط بانان نسبت به موضوعات مختلف در حوزه فعالیت و مأموریت هایشان اظهارداشت: انجام اینگونه برنامه ها بویژه در قالب برنامه های آموزشی و ارتقا توانمندی، موجب افزایش ظرفیت های کاربردی آنها درحین انجام کار می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین به رابطه ورزش و محیط زیست تأکید کرد و افزود: تلفیق و همراهی موضوع ورزش و محیط زیست در حفظ و افزایش روحیه و همچنین سلامت جسمی و فکری همکاران محیط بان ما اثرگذار است.

خویشتندار در پایان گفت: در راستای قانون بکارگیری سلاح توسط محیط بانان ، تقویت و پیشرفت های آموزشی ضرورت دارد و دراین خصوص آموزش های هدفمند با همکاری فدراسیون تیراندازی و دیگر نهادهای دست اندرکار، مفید خواهد بود.

این مراسم با حضور فضل الله باقرزاده نایب رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون شمشیربازی، مهرافزا منوچهری رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک، علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی، بدرالملوک کهرنگی نایب رییس بانوان، رضا ملک محمدی دبیر، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست، منوچهر فلاحی جانشین فرمانده یگان حفاظت این سازمان و دیگر مدیران و مسئولین محیط زیست کشور برگزار شد.

انتهای پیام/س

نظر شما