شناسهٔ خبر: 37658928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات حوزه راه سربیشه

زهرا حمیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه راه شهرستان سربیشه 10 برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان، امروز جمعه ۲۷ دی، در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان سربیشه اظهار کرد: جاده فراه به ماهیرود، مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران تا آسیای میانه را 400 کیلومتر نزدیکتر خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای پروژه‌های در دست اقدام، شاهد رفع محرومیت از این شهرستان و تحول اقتصادی در این منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه سربیشه از شهرستان‌های بااستعداد است و زمینه‌های خوبی برای توسعه دارد، خاطرنشان کرد: مرز ماهیرود، یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان سربیشه بوده که مورد توجه دولت نیز واقع شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر سهم 30 درصدی ماهیرود از حجم صادرات جمهوری اسلامی، بیان کرد: قطعا مردم شهرستان به ویژه در بخش درح باید از از این سهم، بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در همین راستا قطعه 22 کیلومتری جاده نهبندان- سربیشه به زودی به مناقصه خواهد رفت، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات راه سربیشه به درح از 3 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان افزایش یافته و قطعات جدیدی از این محور تا پایان سال به مناقصه خواهد رفت.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه جاده فراه از محورهای بین‌المللی است که توسعه منطقه را به همراه خواهد داشت، گفت: جاده فراه به ماهیرود، مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران تا آسیای میانه را 400 کیلومتر نزدیکتر خواهد کرد.

معتمدیان ادامه داد: رونق بازارچه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی و افزایش تعدد حمل و نقل‌های ترانزیتی از مهم‌ترین نتایج احداث این محور است و می‌تواند باعث تحول در منطقه شود.

وی یادآور شد: قطعه‌ای از محور درح به فراه به پیمانکار سپرده شده و این پروژه مهم به زودی به نتیجه می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی  خاطرنشان کرد: دولت در راستای محرومیت‌زدایی از منطقه، ده‌ها پروژه را در دست اقدام دارد که از آن جمله انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به منظور اجرای برخی پروژه‌ها در شهرستان، ساخت مسکن روستاییان و افزایش یارانه سوخت مرزنشینان را می‌توان نام برد.



به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی با سفر به شهرستان سربیشه، از سد سیاهو این شهرستان بازدید کرد.

سد سیاهو با ظرفیت 17 میلیون متر مکعب در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد. در هنگام باران و جریان یافتن روان‌آب‌ها منازل مردم روستای کندرود که در مسیر این رودخانه قرار داشت، تخریب می‌شد؛ بنابراین مسئولان از سال 84 تصمیم گرفتند تا برای تامین آب شرب منطقه و مهار روان آب‌ها سدی به نام سیاهو احداث کنند.

همچنین معتمدیان با حضور در جمع مردم روستای کندرود با آن‌ها به گفتگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت.



انتهای پیام

نظر شما