شناسهٔ خبر: 37658853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

خسارتی به بنادر جنوبی وارد نشده/صادرات و واردات برقرار است

در پی بارش های اخیر و وقوع سیل در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: واردات و صادرات از طریق بنادر طبق روال عادی برقرار است و سیل اخیر هیچ آسیبی به بنادر استان‌های جنوبی وارد نکرده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| در هفته‌ای که گذشت بارش سنگین برف و باران سبب شد تا در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان سیل اتفاق بیافتد و مشکلاتی برای  این مناطق به وجود آورد اما به گفته  روانبخش بهزادیان، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی این سیل هیچ خسارتی به بنادر جنوبی کشور وارد نکرده است.

 

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  در روزهای اولیه سیل  برخی بنادر استان سیستان و بلوچستان با  آبگرفتگی مواجه شده بودند، اما به بنادر جنوبی کشور، عملیات بندری و کالاهای موجود در بنادر خسارتی وارد نشده است.

 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صادرات و واردات انواع کالاها در  بنادر جنوبی کشور طبق روال عادی در جریان بوده و طی روزهای گذشته هیچ اختلالی در این زمینه گزارش نشده است.

 

بهزادیان ادامه داد: هم اکنون مشکلی در حوزه راه‌های مواصلاتی به بنادر جنوبی کشور از جمله بنادر استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان  به وجود نیامده است و مشکلی  هم در این زمینه به ما گزارش نداده‌اند.

 

همچنین اله مراد عفیف پور - مدیرکل بنادر  و دریانوردی هرمزگان - در این باره به ایسنا گفت: آسیبی به بنادر استان هرمزگان، کالاها و زیرساخت‌های موجود در این بنادر وارد نشده است. چرا که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته تمهیداتی را از قبل اندیشیده بودیم تا بتوانیم با مشکل  آب گرفتگی‌ و پیامدهای سیلاب مقابله کنیم.

 

وی افزود: صادرات و واردات کالاهای تجاری طی  روزهای گذشته طبق روال عادی انجام  شده  و  هیچ مشکل و اختلالی در این زمینه و در حوزه تردد کامیون‌ها به وجود نیامده است.

 

عفیف پور همچنین درباره سفرهای دریایی اینگونه توضیح داد: طی روزهای گذشته تنها مسئله‌ای که داشتیم این بود که به دلیل نا آرام بودن شرایط جوی و دریا، سفرهای دریایی مردم لغو شده یا با تأخیر مواجه شده، اما مشکلی در حوزه تجاری برای بنادر هرمزگان به وجود نیامده است.

 

بهروز آقایی، مدیر کل  سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان  نیز با اشاره به بسیج‌شدن همه امکانات و تیم‌های امداد و نجات بندر چابهار در مناطق سیل زده  این استان، اظهار کرد: راه‌های مواصلاتی منتهی به بندر چابهار باز بوده و جریان ترافیک بار و کالا مانند روزهای گذشته در مسیرهای منتهی به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور برقرار است.

 

وی  همچنین گفت: دوشنبه بیست و سوم دی ماه بیش از 100 کامیون از این بندر بارگیری شده و عازم مقاصد خود شدند که این روند در روز گذشته نیز ادامه داشته و هیچ  مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

 

منبع: ایسنا

نظر شما