شناسهٔ خبر: 37658697 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادامه روند بررسی سانحه بوئینگ اوکراینی با حضور نمایندگان دیگر کشورها

فارس نوشت: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ادامه روند بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی با حضور نمایندگان کشورهای ذی مدخل در این سانحه در سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

چرضا جعفر زاده اظهار داشت: عملیات بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی با حضور نمایندگان کشورهای خارجی در سازمان هواپیمایی کشوری همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: طرف های ایرانی و خارجی هر گونه نتیجه‌گیری سانحه را مستلزم بررسی همه پارامترها می‌دانند تاکید دارند که اظهارنظرهای غیرتخصصی قبل از تکمیل همه بررسی‌ها نباید انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: آنچه که تا کنون عنوان شده است نتیجه بررسی سانحه نیست و بر اساس مقررات و قوانین وظیفه سازمان هواپیمایی ایران است که با حضور نمایندگان کشورهای ذی‌نفع همه ابعاد سانحه را بررسی کند.

جعفرزاده از تاریخ  و زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی سانحه خودداری کرد و آن را منوط به بررسی ابعاد مختلف تیم‌های کارشناسی ایرانی و خارجی که مجاز به حضور در بررسی سانحه هستند دانست.

وی با تأکید بر اینکه عملیات بررسی سانحه حتی روزهای تعطیل هم متوقف نمی‌شود، اظهار داشت: بررسی سانحه هر روز با نمایندگان کشورهای ذی‌مدخل در این سانحه ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که بالاخره سرنوشت جعبه سیاه هواپیما و بازخوانی آن در ایران یا کشورهای خارجی چگونه خواهد بود، گفت: ما طبق مقررات ایکائو عمل می‌کنیم و فعلاً در ایران تیم بررسی سانحه با حضور کشورها در حال بررسی این موضع هستند.

وی گفت:‌ جعبه سیاه تحت نظارت تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر کل بررسی سوانح و دیگر کشورهای ذی‌مدخل در حال بررسی است و هر تصمیم دیگری در این باره فقط طبق قوانین و مقررات بین‌المللی و ایکائو است و مقررات کاملاً شفاف مشخص کرده است که باید چگونه عمل کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ما انکس 19‌گانه را داریم که انکس 13 مربوط به این موضوع است و تصمیم‌گیری‌ها همه طبق این قوانین خواهد بود.

وی تأکید کرد: وضعیت بررسی این سانحه از ابتدای وقوع آن تا کنون اصلاً متوقف نشده است.

۲۲۳۲۲۵۶۴

نظر شما