شناسهٔ خبر: 37658078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

تجمع های نماز جمعه، پشت استکبار را می لرزاند

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه نمازهای جمعه مردم ما را برای رویارویی با فتنه ها بسیج کرد، گفت: هر ساله تجمع های نماز جمعه ما پشت استکبار را می لرزاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان   از یاسوج، حجت الاسلام «محمد جواد حاج علی اکبری» ظهر امروز (27 دی) در آئین استقبال از نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: شما جماعت سخاوت مندی هستید که در نماز جمعه حضور پیدا کردید.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه نماز جمعه تنها نمازی است که در طول هفته باید به جماعت خوانده شود، اظهار داشت: امروز، روز هم پیمان شدن مومنان و روز یکی شدن است.

 

وی ادامه داد: هر قدمی از مومنان به سوی نماز جمعه دشواری های قیامت برای او آسان می شود، امام علی (ع) فرمود: «من اگر ده نماز عید قربان را نباشم، برایم آسان تر است، اگر یک نماز جمعه شرکت نکرده باشم».

 

حاج علی اکبری نماز جمعه را از برکت جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: این حاصل خون های پاک شهدای ماست که مردم ما در استان ها و در پهنه ایران پر افتخار نماز جمعه را برپا می کنند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نخستین نماز جمعه کشور در سال 58 برگزار شد، ادامه داد: امسال ما چهلمین سال تاسیس نماز جمعه را داریم و امروز مردم تهران نماز جمعه را به رهبر انقلاب اقتدا می کنند.

 

وی انسجام اجتماعی، بصیرت، تشخیص مسئولیت ها در رویارویی با دشمنان را از برکات نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: از برکت نمازهای جمعه حوزه های علمیه، دانشگاه ها و چقدر از مشکلات شهرهای ما حل و فصل شد.

 

حاج علی اکبری عنوان کرد: مگر می شود برکات نماز جمعه را احساس نکرد، از برکت نماز جمعه جوانان ما به خوبی تربیت شدند.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه نمازهای جمعه مردم ما را برای رویارویی با فتنه ها بسیج کرد، یادآور شد: هر ساله تجمع های نماز جمعه ما پشت استکبار را می لرزاند و برای جریان استکبار جهانی به یک کابوس تبدیل شده است.

 

وی در ادامه، گفت: امروز جامعه ما به عطر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی معطر است و محیط ما آکنده از محبت و دلدادگی است.

 

حاج علی اکبری اظهار داشت: آن اجتماع بزرگ که رخ داد روز جمعه بود، شهید جمعه بود، چه سری در روز جمعه است که مومنان از پنجشنبه خودشان را آماده می کنند، نخستین گروهی که دعوت امام عصر (عج) را اجابت می کنند، مومنانی هستند که در نماز جمعه حضور پیدا می کنند .

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان سربلند است، گفت: زاگرس نشینان استان قهرمان کهگیلویه بویراحمد، مرکز شیران بیشه و دلاور مردان و غیور مردان است که همیشه مورد عنایت امام امت بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مرکز استان در یاسوج عزیز و قهرمان 40 سال است نماز جمعه دارد، اضافه کرد: آیت الله حسینی امام جمعه بودند، خدا از ایشان بپذیرد، نماینده ولی فقیه استان سید کرامت الله بودند و بعد فرزند وی نماینده شدند و اکنون این دو عنوان به یکی دیگر از فرزندان استان رسیده است که راه را ادامه می دهند.

 

حاج علی اکبری گفت: توفیق داریم استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز غیور مردان و دلاوران در ارائه نماز جمعه تراز در کشور پیشتاز باشند.

پایان پیام/ 82

نظر شما