شناسهٔ خبر: 37658031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

در صورت اعمال تحریم های جدید، اقدام متقابل حق ایران است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: در صورت اعمال تحریم های جدید، اقدام متقابل حق ایران است و متناسب با تحریم ها می تواند عکس العمل متناسب انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، رضا شیران خراسانی  درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اعمال نظام تحریمی جدید علیه ایران گفت: تاکید می کنم که اظهارات وزیر خارجه انگلیس تراوشات ذهنی و فکری او است و به هیچ عنوان الزام آور نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه به عنوان سند الزام آور باید در دستور کار کشورهای اروپایی قرار گیرد سند بین المللی برجام است، ادامه داد: مقامات اروپایی به جای طرح موضوعات بی اساس به تعهدات خود در برجام که به تصویب شورای امنیت هم رسیده بازگردند و در قالب آن به تعهدات خود عمل کنند.

وی درباره اینکه گفته می شود ایران باید مذاکره جدید را در دستور کار قرار دهد تاکید کرد: هرگونه صحبت و مذاکره منوط به بازگشت طرفین مذاکره به تعهد بین المللی برجام و انجام تعهدات بین المللی شان در این سند است.

شیران خراسانی  درباره احتمال اعمال نظام تحریمی جدید ضد ایران افزود: ما در ۴۰ سال گذشته همراه با شدت و ضعف درگیر تحریم بوده ایم، به طور قطع در صورت اعمال تحریم های جدید، اقدام متقابل حق ما است و می توانیم عکس العمل متناسب انجام دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم با انتقاد از ساختار سازمان ملل ادامه داد: ساختار شورای امنیت سازمان ملل به گونه ای است که ۵ کشور به عنوان کدخدایان جهان در نظر گرفته شده اند، اگرچه این ساختار با هدف به ارمغان آوردن صلح طراحی شد اما در عمل باعث ایجاد دو قطبی در جهان و بروز جنگ های متعدد از جنگ ویتنام گرفته تا عمان و کوبا و الجزایر شده است.

شیران خراسانی  ادامه داد: در مدل تعریف شده فعلی گفته می شود یا "با ما باش" یا "بر ما"، در این مدل استقلال معنایی ندارد و کشوری که می خواهد استقلال داشته باشد همواره مورد تعدی و ظلم قرار می‌گیرد، در این میان جمهوری اسلامی ایران نیز تا زمانیکه بر استقلال خود پافشاری می کند با انواع تهدیدها روبرو است و در صورتی که به یکی از قطب ها تن دهد مشکلی نخواهد داشت.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داشتن استقلال به معنی نفی تعامل منطقی با سایر کشورها نیست تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در حوزه بین الملل و دیپلماسی با حفظ اصالت استقلال خود فعال باشد.

منبع: خانه ملت 

نظر شما