شناسهٔ خبر: 37657987 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از زبان بنیانگذار توییتر؛

از گزینه ویرایش توییت خبری نیست

تهران-ایرنا- جک دورسی بنیانگذار توییتر با رد درخواست‌ها برای اضافه کردن گزینه اصلاح توییت به پلتفرم این شبکه اجتماعی، اعلام کرد که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.   

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای روزنامه ایندیپندنت، اضافه شدن گزینه ویرایش توییت به توییتر موضوعی بحث برانگیز بین کاربران این پلتفرم است. مخالفین این ایده ادعا می‌کنند این که توییت‌های ریتوییت شده به گونه‌ای اصلاح شوند تا حاوی اطلاعات متناقض باشند، منجر به سردرگمی کاربران خواهد شد. این درحالی است که موافقین این ایده می‌گویند که وجود چنین گزینه‌ای به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پاک کردن یک توییت خطاهای آن را برطرف کنند.

بنیانگذار توییتر در پاسخ به یک کاربر توییتری که پرسیده بود آیا گزینه ویرایشی که کاربران مدت‌هاست خواستار اضافه شدن آن به توییتر هستند، در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌شود یا نه؟ گفت "جواب (این سوال) منفی است. ما کار خود را به عنوان یک سرویس پیامکی آغاز کردیم و همانطور که همه می‌دانید، وقتی پیامکی را ارسال می‌کنید، دیگر نمی‌توانید آن را پس بگیرید. ما در اوایل کار می‌خواستیم این حس را حفظ کنیم."

جک دورسی ۴۳ ساله در ادامه بار دیگر به نگرانی‌های قبلی در مورد نحوه کارکرد گزینه ویرایش در مورد محتوای ریتوییت شده اشاره کرد که ممکن است به طور کامل معنای اصلی آن را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد که توییتر به ایده ایجاد یک پنجره یک دقیقه یا ۳۰ ثانیه‌ای فکر کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هرگونه غلط املایی یا لینک‌های خراب را در توییت خود اصلاح کنند. اما اجرای چنین طرحی به معنای به تعویق انداختن انتشار توییت‌هاست و این شرکت تمایلی به انجام آن ندارد.

اظهارات جدید دورسی در این باره بعد از آن مطرح می‌شود که کیوان بیک‌پور مدیر محصولات توییتر سال گذشته اعلام کرد که قابلیت ویرایش "در صدر اولویت‌های (توییتر) نیست."

برچسب‌ها:

نظر شما