شناسهٔ خبر: 37657909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی

تهران-ایرنا- رسانه های عربی روز جمعه اظهارات آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را به طور گسترده پوشش دادند و به نقل از ایشان نوشتند؛ حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق، سیلی به ایالت متحده آمریکا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانههای مختلف عرب زبان بیانات  امروز رهبر معظم انقلاب را پوشش دادند. ایشان به دنبال ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس به دست ارتش آمریکا و ابومهدی المهندس معاون جانشین الحشد الشعبی در عراق و نیز پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» ، بعد از هشت سال در مصلی تهران با مردم سخن گفتند.

المیادین

شبکه خبری المیادین، با پوشش بیانات رهبر معظم انقلاب، نوشت : ایشان روز حمله سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی را «یوم الله» نامیدند.

المیادین به نقل از ایشان نوشت: امپراطوری صهیونیسم می خواست فرمانده ما را متهم به تروریسم کند، در حالی که شهید سلیمانی قوی ترین فرمانده در مبارزه با تروریسم بود. آنها فرماندهی را ترور کردند که نظیر نداشت و نتوانستند با او در میدان و رودرو روبرو شوند.

این شبکه خبری در ادامه نوشت : رهبر ایران بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای (برجام) تاکید داشت که به سه کشور اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان اعتماد نکنند.

المیادین به نقل از ایشان نوشت: این دولت های حقیر تلاش می کنند مردم ایران را به زانو درآورند اما به آن ها می گویم شما ضعیف تر از آن هستید. ایران مخالف گفت وگو نیست اما نه از موضع ضعف.

الجزیره

شبکه خبری الجزیره که سخنان رهبری را زنده پوشش می داد، نوشت که رهبر ایران در سخنرانی امروز گفت: آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، چهره تروریستی خود را نشان داد.

الجزیره نوشت: این نخستین خطبه رهبر ایران از سال ۲۰۱۲ و به دنبال تشدید تنش های تازه با آمریکاست.

این شبکه قطری افزود، معظم له در سخنانی اول به فارسی و بعد به عربی، گفت: آمریکا کشوری است که داعش را ایجاد کرد.

رهبر ایران  گفتند: این رسانه های غربی برای تحت الشاع قرار دادن ترور سردار سلیمانی، تلاش کردند بر روی سقوط هواپیمای اوکراینی تمرکز کنند.  

العربیه

شبکه خبری سعودی العربیه نیز  با پوشش بیانات رهبری ، به نقل از ایشان نوشت: ایران از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله آمریکا، دو هفته استثنایی را پشت سر گذاشت که پر از حوادث تلخ و شیرین بود.

العربیه به نقل از رهبر ایران نوشت: آمریکا سلیمانی را بزدلانه و نه در میدان نبرد و به طور مستقیم ترور کرد و رئیس جمهوری آمریکا با اعتراف به ترور سلیمانی اذعان کرد که تروریست هستند.

آیت الله خامنه ای گفتند: لشکرکشی آمریکا به عراق و سوریه نیست، بلکه هدف نهایی اش ایران است. مبارزان ایرانی کسانی هستند که با نبرد در کشورهای منطقه، جلوی نفوذ آمریکا را گرفتند.

این شبکه سعودی نوشت که آیت الله خامنه ای از مردم ایران خواست که با مشارکت در انتخابات پیش روی مجلس، علیه دشمن و در کنار نظام بایستند.

الشرق الاوسط

این روزنامه سعودی نیز در خبری با تیتر « (آیت الله) خامنه ای: ایران به آمریکا سیلی زد .. ما به اروپایی ها اعتماد نداریم» به نقل از ایشان نوشت: حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق، سیلی به ایالت متحده آمریکا بود و نشان داد که خداوند با ماست.

الشرق الاوسط نوشت: رهبری ایران، دشمنان این کشور را به تلاش برای سوء استفاده از مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی برای تحت الشعاع قرار دادن ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس متهم کرد.

روسیا الیوم

شبکه روسیا الیوم نیز در خبری، ویدئویی از حضور گسترده مردم در مصلی تهران و آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب منتشر کرد و نوشت: آیت الله خامنه ای پس از هشت سال برای نمازگزاران سخنرانی کردند.

روسیا الیوم نوشت که خطبه رهبری ایران در یکی از متشنج ترین دوران سیاسی و امنیتی میان این کشور و آمریکا ایراد می شود.

عربی۲۱

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز با بازتاب بخشی از سخنان رهبری، نوشت که آیت الله خامنه ای آخرین بار سال ۲۰۱۲ به مناسبت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و در بحبوحه بحران بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران سخنرانی کرد.

این پایگاه خبری به نقل از رهبر انقلاب نوشت: حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق در ماه جاری، سیلی به ایالت متحده آمریکا بود و نشان داد که خداوند با ماست.

رهبر ایران گفتند: نمی توان به کشورهای اروپایی عضو برجام اعتماد کرد و تلاش آن ها برای تحت فشار قرار دادن بر ایران بی نتیجه خواهد بود.

خلیج آنلاین

این رسانه قطری نیز در تیتری نوشت که بحران های ایران باعث شد که (آیت الله) خامنه ای بعد از هشت سال دوباره سخنرانی کند.

 بسیاری از رسانه های عراق هم همزمان با خطبه های نماز جمعه تهران سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب دادند.

تارنمای «المسله» با انتشار بخش های مهمی از سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت که واکنش موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ابهت آمریکا را شکست.

این رسانه همچنین آن بخش از سخنان رهبری را در خطاب به اعراب که بیان فرمودند دشمنان ما و شما با هزینه عقب ماندگی ما و شما به پیشرفت خود ادامه می دهند را از مهمترین فرازهای سخنان معظم له توصیف کرده است.

تارنمای شبکه  «السومریه نیوز» نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب ترور سپهبد شهید سردار سلیمانی را ننگ آمریکا دانست. 

السومریة نیوز ادامه داد که رهبر ایران وقایع دو هفته‌ پیش را از رخدادهای مهم توصیف کردند که باید از آنها درس گرفت، اتفاقی که با خون شهید سلیمانی افتاد یکی از روزهای خدا است. 
«الغد نیوز» نیز دیگر رسانه عراقی بود که سخنان رهبر معظم انقلاب را در صدر اخبار خود بازتاب داد. 
این رسانه آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند توانایی جمهوری اسلامی ایران در زدن نیروهای استکبار به معنای این است که خدا با ماست را برجسته کرده است. 
شبکه های تلویزیونی عراق نیز امروز همزمان با آغاز خطبه های نماز جمعه تهران اقدام به پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری کردند.

نظر شما