شناسهٔ خبر: 37656910 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بلوتوث LE Audio، نسل جدید بلوتوث در جهان/ افرادی که دارای سمعک هستند هم می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند

شرکت بلوتوث پس از 20 سال فعالیت، به زودی نسخه‌ای متفاوت و کاملاً توسعه‌‌یافته‌ از تکنولوژی خود را عرضه می‌کند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرف‌کننده یا CES، در لاس‌وگاس، گروهی از شرکت‌هایی که استاندارد بلوتوث را معین می‌کنند از نسخه جدید این شرکت با نام Bluetooth LE Audio رونمایی کردند. کلمه LE مخفف انرژی پایین است و یکی از پیشرفت‌های صورت‌گرفته در تکنولوژی جدید بلوتوث به شمار می‌آید که کلاسیک نام دارد.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از سی‌ان‌ان، بلوتوث LE ویژگی‌هایی جدیدی دارد که از جمله آنها می‌توان به کیفیت صدای بالاتر، توانایی پخش صدا در چند دستگاه و پیشرفت‌هایی مربوط به سمعک‌ اشاره کرد. این تکنولوژی جدید همچنین عمر مفید باتری گجت‌ها را افزایش می‌دهد.

 

بلوتوث LE Audio

 

بلوتوث LE در مقایسه با تکنولوژی پیشین با سیگنال‌های صوتی جدیدی کار می‌کند. نسخه جدید امکان پخش صدا در چند کانال صوتی را فراهم می‌کند. در این صورت افراد متعدد می‌توانند همزمان به صدای یک منبع صوتی گوش دهند. با کمک این تکنولوژی می‌توان امکان شنیدن صدا یا موسیقی پخش‌شده در راهرو نمایشگاه‌ها یا سالن کنسرت‌ها را برای هر کسی که مجهز به هدفون است مهیا کرد. این تکنولوژی مشابه امکان به‌اشتراک‌گذاری موسیقی است که شرکت اپل سال گذشته معرفی کرده بود.

 

افرادی که دارای سمعک هستند هم می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند، زیرا LE Audio به زودی از این ابزارها نیز پشتیبانی خواهد کرد. شرکت بلوتوث طی یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است: «این تکنولوژی توسعه سمعک‌های بلوتوث را امکان‌پذیر می‌کند. سمعک‌های بلوتوث تمام مزایای بلوتوث Audio را برای تعداد فزاینده افراد مبتلا به کاهش شنوایی فراهم می‌سازد.»

 

با وجود این باید گفت هدفون‌های قدیمی نمی‌توانند از تکنولوژی جدید پشتیبانی کنند. بلوتوث LE Audio را نمی‌توان به صورت نرم‌افزاری آپدیت کرد، این کار به آپدیت‌های سخت‌افزاری جدیدی نیاز دارد که در سال جاری وارد بازار خواهند شد.

 

نظر شما