شناسهٔ خبر: 37654641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم کرمان: جوانان زیادی می‌خواهند راه حاج قاسم را ادامه دهند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه امروز جوانان زیادی می‌خواهند راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند گفت: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و تبیین شخصیت حاج قاسم و ویژگی‌های وی کمک زیادی به جوانان ما می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه "با ولایت تا شهادت" در یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع مردم روستای ده‌زیار با بیان اینکه امشب به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) دور هم جمع شدیم اظهار داشت: ایام فاطمیه امسال با غم فراغ و شهادت سردار سلیمانی افتخار کرمان، ایران و جهان اسلام همراه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این ایام از شخصیت این انسان بزرگ حرف‌های زیادی گفته می‌شود خاطر‌نشان کرد: حاج قاسم انسانی بود که تمام عمر خود را در راه حفظ اسلام صرف کرد و شهادتش هم در همین راه بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز جوانان زیادی می‌خواهند راه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند و به مراتبی که سردار رسیده برسند افزود: بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تبیین شخصیت حاج قاسم و ویژگی‌های وی کمک زیادی به جوانان ما می‌کند.

وی با بیان اینکه از سال 64 و در دوران دبیرستان توفیق حضور در جبهه و لشکر همیشه پیروز ثارالله، تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک بسیجی پیدا کردم گفت: تبیین ابعاد وجودی این سردار بزرگ به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

پورابراهیمی یکی از ویژگی‌های بارز این سردار بزرگ را تقوا و اخلاص وی عنوان کرد و افزود: حاج قاسم کسی بود که نماز شبش ترک نمی‌شد و در شب‌های عملیات و در مراسم وداع رزمندگان که معلوم نبود روز بعد چه کسانی زنده می‌مانند و چه کسانی توفیق شهادت پیدا می‌کنند به پهنای صورت اشک می‌ریخت.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با شنیدن نام حضرت زهرا(س) اشک می‌ریخت و این ویژگی‌ها او را به انسان عارف و زاهد تبدیل کرده بود یادآور شد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های درونی و بیرونی زیادی داشت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردان جنگ انسان‌هایی سخت‌کوش و مبارز هستند عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های بیرونی حاج قاسم می‌توان به دوران مبارزه سخت هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با اشرار، حضور در سپاه قدس و صیانت از نظام و مقابله با داعش اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با دشمنان "اشداء على الکفار" بوده و مانند کوه استوار، خستگی‌ناپذیر و مبارزی سخت بود افزود: این شهید بزرگوار در برابر مردم "رحماء بینهم" بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه شجاعت دومین ویژگی این سردار بود و کسی که از خدا بترسد از غیرخدا نمی‌ترسد گفت: سردار سلیمانی سخت‌ترین عملیات‌ها را در برابر دشمن انجام می‌داد و نام و حضور سردار به نیروها قدرت می‌داد و توان و ظرفیت نیروها با شنیدن نام حاج قاسم چند برابر می‌شد.

وی با ابراز اینکه تقوای سردار سلیمانی خودش را در شجاعت او نشان داد به طوری که دلیری حاج قاسم چشم جهانیان را خیره کرده بود اظهار داشت: فرماندهان آمریکایی از خط چهار و پنج جنگ را هدایت می‌کردند در حالیکه سردار سلیمانی در خط مقدم و کنار نیروها بود و دشمنان از او به عنوان فرماندهی مقتدر نام می‌بردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه وقتی به زمان آغاز عملیات‌ها نزدیک می‌شدیم حاج قاسم در جمع رزمندگان صحبت می‌کرد گفت: حاج قاسم می‌گفت بچه‌ها شب عملیات نزدیک است؛ طوری بجنگید که به اهداف خود برسیم و دل امام(ره) را خوشحال کنیم و لبخند را بر لب‌های امام(ره) بنشانیم.

وی با بیان اینکه چیزی به این اندازه حاج قاسم را شاد نمی‌کرد و تمام وجودش را حتی بعد از جنگ هم در پیروی از فرامین مقام معظم رهبری گذاشت افزود: سال‌های گذشته پنجشنبه‌ها آخر ماه مبارک رمضان حاج قاسم رزمندگان دوران دفاع مقدس کرمان را جمع می‌کرد و مهمترین مسئله‌ای که در اجتماع رزمندگان کرمانی مطرح می‌کرد و بر آن تاکید داشت این بود که "مراقب باشید لحظه‌ای از خط ولایت و رهبری خارج نشوید."

پورابراهیمی با اشاره به اینکه این مسئله میزان و معیار ولایتمداری حاج قاسم را نشان می‌دهد و به تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید داشتند گفت: جوانان ما نیز باید این ویژگی را داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه او یک انقلابی بود و انقلاب خط قرمز او بود افزود: حرکت حاج قاسم در مسیر مقام معظم رهبری و بدون گرایش به هیچ گروه سیاسی بود و امروز ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر سردار سلیمانی احترام بیش از حد به پدر و مادر بود و هیچ کس به جایی نرسید مگر با احترام به پدر و مادر تصریح کرد: امام(ره) انقلابی را به وجود آورد که در بستر آن چنین شهدا و انسان‌های بزرگی تربیت شدند.

پورابراهیمی با بیان اینکه عزت و افتخار امروز ما مرهون تلاش‌های امام(ره) و انقلاب است افزود: مردم ما نشان دادند که در گام دوم انقلاب از مسیر انقلاب و شهدا جدا نشدند و خون حاج قاسم مسیر، جهت و راه را مشخص کرد و انقلاب را در گام دوم بیمه کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در خیال خام خود سرنگونی نظام را در سال 97 برنامه‌ریزی کرده بودند گفت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت‌هایی که انجام شده عظمت جمهوری اسلامی بر همه روشن شده و آمریکا آرزوی نابودی انقلاب را به گور می‌برد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مسیر باید ببینیم چقدر در مسیر شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری حرکت کردیم بیان کرد: روسیاه کسانی هستند که خط و مسیر شهدا را دیدند اما دنیاطلبی، هوس‌رانی، پست و مقام دنیا و حق و ناحق کردن، آنها را از مسیر شهدا جدا کرد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه امروز مردم ما باید حواسشان جمع باشد و هوشیارانه عمل کنند تاکید کرد: مسیر حرکت و جهت راه برای ما فرمایشات مقام معظم رهبری است و ما با کسی تعارف نداریم.  

وی با اشاره به اینکه سفیر خائن انگلیس کنار آشوبگران قرار می‌گیرد و علیه مبانی انقلاب توطئه می‌کند افزود: این سفیر در کنار کسانی قرار می‌گیرد که پوستر سردار را به یک بهانه واهی پاره کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان اینکه پرچم تبعیت از ولایت و رهبری را که حاج قاسم به دست گرفته و مسیر حرکت را برای ما مشخص کرده است افزود: این پرچم به دست جوانان ما بالا نگه‌داشته می‌شود، این راه ادامه دارد و این پرچم در اهتزاز خواهد بود.

به گزارش تسنیم ویژه برنامه با ولایت تا شهادت که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار کرمان برگزار شد با برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی از جمله پخش کلیپ، سخنرانی وعاظ و مداحی مداح اهلبیت‌(ع) عادل رضایی و عزاداری جوانان هیئتی همراه بود.

انتهای پیام/511/ ت

نظر شما