شناسهٔ خبر: 37654549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

واکنش رسانه‌های خارجی به امامت رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران

خبرگزاری فرانسه نیز پیش از آغاز نماز جمعه تهران، توجه مخاطبان خود را به امامت مقام معظم رهبری بعد از هشت سال در این فریضه دینی جلب کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه با ادعای اینکه اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است، مدعی شد ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

این رسانه اروپایی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) نماز جمعه را امامت کرده بود، نوشت: «آن موقع،‌ در زمان بحران مسئله هسته‌ای ایران بود. حضور امروز جمعه ایشان در برهه پرالتهابی است که کشور بعد از ترور ژنرال ارشد خود "قاسم سلیمانی" به دست آمریکایی‌ها و موشک‌باران اهداف نظامی آمریکا در عراق گذارند».

خبرگزاری فرانسه همچنین به آغاز مکانیسم حل اختلاف در برجام توسط کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه اشاره کرده و افزود: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز اروپایی‌ها را به فروش توافق [هسته‌ای] برای اجتناب از تنبیه آمریکا متهم کرده و گفت ترامپ بازهم مانند قلدرهای دبیرستانی رفتار کرد».

نماز جمعه امروز تهران در مقطعی مهم

وبگاه کانادایی گلوب اَند مِیل در گزارشی برگزاری نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در زمانی حساس عنوان کرده است.

در این گزارش گفته شده که امروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه تهران را برعهده خواهد داشت.

در گزارش گلوب‌اندمیل گفته شده که رهبر معظم انقلاب، آخرین بار در نماز جمعه سال ۲۰۱۲ رژیم صهیونیستی را یک «غده سرطانی» خوانده بود.

در این گزارش همچنین به حمایت رهبر معظم انقلاب از کسانی که در برابر رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند اشاره شده و گفته شده که آخرین نماز جمعه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی، امامت آن را در تهران برعهده داشتند، ایشان درباره هرگونه حمله آمریکا به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای هشدار دادند و اعلام کرده بودند که آمریکا خسارتی ده برابر خواهد دید.

خبرگزاری آسوشیتد پرس حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در نماز جمعه این هفته مورد توجه قرار داده و نوشت: رهبر ایران، روز جمعه در تهران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ در مراسم نماز جمعه شرکت خواهد کرد و حضور او پس از ترور فرمانده ارشد ایران[سردار شهید قاسم سلیمانی] در پی حمله هوایی آمریکا و حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران انجام خواهد شد.

این خبرگزاری در گزارش خود آورده است: رهبر انقلاب اسلامی ایران در آخرین نماز جمعه‌ای که در فوریه سال ۲۰۱۲ شرکت کرده بود، رژیم صهیونیستی را یک «غده سرطانی» نامید و وعده کرد که از هر کسی که به مقابله با آن بپردازد حمایت خواهد شد.

آسوشییتد پرس می‌نویسد: ایشان همچنین درباره هرگونه حمله آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده و گفتند که آمریکا «ده برابر» خسارت خواهد دید.

نظر شما