شناسهٔ خبر: 37652721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دیفنس‌وان:

۱۱ نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران زخمی شدند

یک رسانه آمریکایی با ارائه روایتی متفاوت از ادعاهای دولت آمریکا شواهد تازه‌ای از وجود تلفات در میان نظامیان این کشور در اثر انتقام موشکی ایران ارائه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در حالی که وزارت دفاع آمریکا در روایت‌های رسمی اولیه وجود هر گونه کشته یا زخمی در ضربه موشکی ایران به پایگاه «عین‌ الاسد» را انکار می‌کرد رسانه‌های آمریکایی آرام آرام در حال ترسیم واقعیتی متفاوت از آن چیزی هستند که در ابتدا عنوان می‌شد.

روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارش روز چهارشنبه خود برای نخستین بار به زخمی شدن چندین نفر در انتقام موشکی ایران اشاره کرده بود و اکنون، پایگاه «دیفنس‌وان» گزارش داده دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله به عین‌الاسد زخمی شده و به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و آلمان منتقل شده‌اند.

پایگاه دیفنس‌وان نوشته ۱۱ نظامی آمریکا در حمله موشکی ایران در تاریخ ۸ ژانویه به پایگاه عین‌ الاسد زخمی شده‌اند.

چند مقام ارتش آمریکا و پنتاگون در گفت‌وگو با دیفنس‌وان تصریح کرده‌اند این نظامیان در هفته جاری به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و شهر «لنداشتول» آلمان منتقل شده و بابت ضربه مغزی تحت مداوا یا معاینات بیشتر قرار گرفته‌اند.

مقام‌های ارشد ارتش آمریکا و مقام‌های دولت ترامپ، روز ۸ ژانویه مدعی شدند حمله موشکی ایران هیچ تلفاتی اعم از کشته یا زخمی در میان نظامیان آمریکایی، نیروهای ائتلاف، پیمانکاران و غیره نداشته است.

در هفته گذشته، رسانه‌هایی که برای فیلمبرداری یا تهیه گزارش امکان دسترسی به عین‌الاسد داشتند نیز ادعا کردند که هیچ آمریکایی‌ کشته یا زخمی نشده یا آسیب جدی ندیده است. اما روزنامه واشنگتن‌پست چهارشنبه گزارش داد چند پرسنل آمریکایی بابت «ضربه مغزی خفیف» تحت درمان قرار گرفته‌اند.

یک سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای روز ۱۶ ژانویه (پنجشنبه ۲۶ آبان) ادعا کرد: «همان‌طور که قبلاً گفته شد، با آنکه در حمله روز ۸ ژانویه از سوی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ نظامی آمریکایی کشته نشد، چندین نفر به دلیل بروز علائم ضربه مغزی خفیف ناشی از انفجار تحت درمان قرار گرفته‌اند و وضعیت آنها هنوز در حال ارزیابی است.»

«مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا گفت: «برای رعایت احتیاط، برخی از نظامیان آمریکا از پایگاه عین‌الاسد عراق به مرکز پزشکی لنداشتون در آلمان منتقل شدند و بقیه برای معاینات بیشتر به کمپ عریفجان کویت فرستاده شدند.»

وی اضافه کرد: «نظامیان ما بعد از انجام معاینات، هر زمان که برای انجام وظیفه‌شان در سلامت قرار داشته باشند به عراق بازخواهند گشت. سلامت و بهزیستی پرسنل، در صدر اولویت‌‌های ما قرار دارد.»

یک مقام دیگر پنتاگون نیز در گفت‌وگو با دیفنس‌وان اعزام ۱۱ آمریکایی به خارج از عراق برای درمان را تأیید کرد.

این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: «بر اساس رویه‌های معمول، تمامی پرسنلی که در مجاورت انفجار قرار می‌گیرند از لحاظ ضربه مغزی تحت معاینه قرار می‌گیرند و در صورت لزوم تحت مراقبت‌های بیشتر قرار می‌گیرند. در حال حاضر، ۸ نفر به لنداشتون و سه نفر دیگر به کمپ عریفجان منتقل شده‌اند.»

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا هم گفته با گذشت یک هفته از آن حمله، هنوز برخی از نظامیان آمریکا نشانه‌های ابتلا به ضربه مغزی را نشان می‌دهند.

این مقام آمریکایی مدعی شده است: «ما همین ۲۴ ساعت گذشته متوجه این مسئله شدیم.» وی گفته که امکان دارد به زودی اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر شود.

نظر شما