شناسهٔ خبر: 37651429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

پنتاگون از سرگیری عملیات آمریکا علیه داعش در عراق را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -
خرداد: «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون، گزارش‌ها درباره از سرگیری عملیات‌ ارتش آمریکا علیه داعش در عراق را تکذیب کرد.

به گزارش خرداد، هافمن پنجشنبه شب با بیان اینکه عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در عراق از سرگرفته نشده است، اظهار امیدواری کرد که این قبیل عملیات‌ بزودی از سر گرفته شود.
وی همچنین گفت: در زمان حاضر ارتش آمریکا برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد. در حال رایزنی با عراقی‌ها هستیم و همچنان تمایل داریم که دوست و شریک عراقی‌ها باشیم.
پیشتر، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چند مقام نظامی آمریکایی که نامشان فاش نشده است، اعلام کرد که پس از دو هفته‌ از حمله به سفارت آمریکا در بغداد، ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه عملیات مشترک خود را با عراق با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش از سر گرفت.
«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق روز پنج شنبه خبر موافقت بغداد با از سرگیری عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در عراق را تکذیب کرده و گفت که بغداد با از سرگیری این عملیات موافقت نکرده است.
«ولیم ورده» سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق نیز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با رسانه‌ها تأکید کرد که بغداد هرگز توافقی را برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق با هدف ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش نخواهد پذیرفت.  
سخنگوی دولت پیشبرد امور افزود: دولت در مسیر درست خود برای اخراج نیروهای نظامی خارجی قرار دارد.
در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق پانزدهم دی‌ ماه طرح خروج نیروهای ‌آمریکایی‌ها از خاک این کشور را به تصویب رساند.

برچسب‌ها:

نظر شما