شناسهٔ خبر: 37650338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری البرز:

معادمحوری در سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها موضوعیت دارد

نجف نیا با اشاره به اهمیت شناخت جایگاه معرفتی حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: معادمحوری در سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها موضوعیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « فرید نجف نیا» پنجشنبه (26 دی) طی آئینی که به مناسبت ایام فاطمیه (س) در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) با همت هیئت سازمان بسیج مداحان استان البرز برگزار شد، گفت: معادمحوری در سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها موضوعیت دارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری البرز با اشاره به تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) افزود: معادمحوری یکی از ابعاد زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است که در بخش های مختلف زندگی این مطلب را نشان داده اند.

 

نجف نیا با بیان اینکه رزق به دست خدا است توضیح داد: اهل بیت(ع) در طول اراده خدا بر ما ولایت دارند و مقام والای مادر امامت اصلی ترین بنیان این ولایت است.

 

وی با اشاره به منزلت و جایگاه معرفتی حضرت زهرا سلام الله علیها توضیح داد: میزان روز قیامت محبت و علاقه به حضرت زهرا سلام الله است؛ این میزان یعنی ترازویی از اعمال و رفتار محبّین آن حضرت که در مقام عمل به آن می پردازند.

 

خداوند رضایت اهل بیت (ع) را در رضایت خود قرار داده و دختر نبی الله سرسلسله این دوستی و معرفت است و همسر ولایت، مقام و منزلت مادر امامت همان شب قدر است که شناخت و معرفت به این شب شناخت و معرفت به حضرت زهرا سلام الله علیها است.

 

این کارشناس فرهنگی صفات برجسته حضرت زهرا سلام الله علیها را مورد توجه قرار داد و گفت: منش و روش زندگی حضرت زهرا (س) الگو و راهبردی برای زندگی امروز ما است.

 

گفتنی است در پایان جمعی از مداحان و شاعران سازمان بسیج مداحان استان البرز به مرثیه سرایی مقام والای معرفتی حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

 

 

پایان پیام/ 301

نظر شما