شناسهٔ خبر: 37650292 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کوروناویروس جدید چینی به ژاپن رسید | هشدار سازمان جهانی بهداشت به بیمارستان‌ها در سراسر جهان

ژاپن کشف نخستین مورد عفونت با کوروناویروس جدید چین را که تا به حال باعث مرگ یک نفر شده است، در این کشور تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین وزارت بهداشت ژاپن روز پنجشنبه ۲۶ دی در بیانیه‌ای اعلام کرد فرد دچار عفونت با کوروناویروس جدید مردی سی و چند ساله اهل استان کاناگاوا در نزدیکی توکیو است که پس از مراجعه برای درمان ذات‌الریه آزمایشش از لحاظ ویروس جدید مثبت شده است.

این مرد به شهر ووهان در مرکز چین سفر کرده بود که اخیرا کانون شیوع ذات‌الریه ناشی از کوروناویروس جدید بوده است.

مقامات شهر ووهان اعلام کرده‌اند که ۴۱ نفر به علت این ویروس دچار ذات‌الریه شده‌اند و یک مرد ۶۱ ساله به علت عفونت با این ویروس درگذشته است.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه درباره هشدار به منطقه ووهان هشدار داد و از جمله از شهروندان این کشور خواست در صورت مسافرت به این منطقه از تماس با حیوانات، بازارهای حیوانات یا فراورده‌های حیوانی خودداری کنند.

یک بازار حیوانات دریایی در شهر ووهان چین که مبتلایان به کوروناویروس جدید با آن سروکار داشتند، تعطیل شده است

مقامات تایلندی نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که پایش مسافرانی را در آستانه سال نوی قمری به این کشور سفر می‌کنند (از جمله ۸۰۰ هزار گردشگر چینی) تشدید خواهند کرد.

البته مقامات بهداشتی می‌گویند که این ویروس چندان واگیردار نیست و عبور از کنار بیماران یا صحبت کردن با آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

از طرف دیگر سازمان جهانی بهداشت گفته است که این ویروس جدید می‌تواند به کشورهای دیگر گسترش یاید و به بیمارستان‌ها در سراسر جهان در این باره هشدار داد.

بیمار ژاپنی که این ماه از سفری به ووهان به کشورش بازگشته بود، به علت بروز تب در بیمارستان بسترسی شده بود. به گفته وزارت بهداشت ژاپن، این بیمار پس از فروکش کردن علائمش روز چهارشنبه مرخص شده است.

کوروناویروس‌ها می‌توانند طیفی از بیماری‌ها از یک سرماخورگی معمولی تا بیماری‌های مرگباری مانند سارز (نشانگان حاد تنفسی) و مرس (نشانگان تنفسی خاورمیانه) را ایجاد کنند.

علائم رایج عفونت با کوروناویروس شامل آبریزش بینی، سردرد، سرفه و تب است. تنگ نفس، لرز و بدن درد در انواع خطرناک‌تر کوروناویروس مشاهده می‌شود.

نظر شما