شناسهٔ خبر: 37649692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو ارشد حماس: اسماعیل هنیه برای ابراز وفاداری، در مراسم تشییع شهید سلیمانی شرکت کرد

خلیل الحیه گفت: سفر رئیس دفتر حماس به تهران و شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی با هدف ابراز وفاداری به این شهید و ایران انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین حماس در گفتگو با وبگاه خبری این جنبش در ارتباط با سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران و مشارکت در تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این سفر برای ابراز وفاداری به مردی انجام شد که از مقاومت فلسطین حمایت کرده بود و همچنین اعلام حمایت از کشوری بود که دوست ما، ملت ما و مقاومت ماست.

خلیل الحیه در مورد اینکه برخی به توصیف سردار سلیمانی به شهید قدس خرده گرفتند گفت: جنبش حماس به کسی که از فلسطین حمایت کند وفادار است و این وفاداری عین دین و اخلاق است؛ دین و ملی گرایی ما به ما یاد داده است که چگونه از کسانی که از ما حمایت کرده و ما را رهنمون شده اند تشکر و قدردانی کنیم.

این عضو ارشد جنبش حماس ادامه داد: قاسم سلیمانی محور حمایت ایران از مقاومت فلسطین و گردان های القسام بود و از این رو وظیفه ما بود که برای مردی که دهه های متمادی دوست ما بوده و ما را از همه جهت حمایت کرده عزاداری کنیم؛ به ویژه آنکه وی مورد هدف رژیم صهیونیستی بود و دولت ستمکار آمریکا ترورش کرد.

الحیه اضافه کرد: ما ملتی هستیم که حامیان خود را فراموش نمی کنیم و ایران حامی بی چون و چرای مقاومت و حقوق ملت فلسطین است، سلیمانی نیز مردی بود که فلسطین را دوست می داشت و به وجوب آزادسازی آن از سیطره اشغالگران معتقد بود.

وی اینکه سفر اسماعیل هنیه به تهران علیه کشور دیگری باشد را رد کرد و گفت: برای نخستین بار نبود که رهبران حماس به ایران سفر کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما