شناسهٔ خبر: 37649470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵ کانون آستان قدس‌ رضوی در کرمانشاه به‌ ترویج کتابخوانی می‌پردازند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد بیشتر در زمینه کتابخوانی است، گفت: حدود ۳۵ کانون تخصصی در آستان قدس وجود دارد که خادمیاران در تمام این کانون‌ها به‌ویژه در ترویج کتابخوانی فعالیت مستمر دارند.

صاحب‌خبر -

جعفر امامیان روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه که با هدف اجرای تفاهم نامه همکاری و بومی سازی مصوبات صورت گرفت، افزود: اهمیت کتاب و کتابخوانی و لزوم ترویج آن در فرهنگ دینی ما بر کسی پوشیده نیست و بسیار مورد تاکید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سع هزار نفر از جمعیت استان برای خادمیاری آستان قدس و خدمت به سیره رضوی درخواست داده اند که حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد ثبت نام قطعی شده اند و این فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

امامیان ادامه داد: تنها موقوفه آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه ساختمان مرحوم آیت الله جلیلی است که آن هم به کتابخانه عمومی آستان قدس تبدیل شده و کاربری آن کتابخانه است.

در ادامه معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: زمینه همکاری های فرهنگی بین آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه های عمومی بسیار گسترده است، به ویژه در زمان برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهیا است.

حسنی خونسار خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۸۷ باب کتابخانه نهادی داریم که خادمیاران آستان قدس می توانند با همکاری کتابداران ما برنامه های ترویجی فرهنگی در کتابخانه برگزار کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد. 

نظر شما