شناسهٔ خبر: 37649437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

وزیر دفاع افغانستان: قرار نیست آمریکا برای همیشه در کشور ما بماند

ابنا

پس از اقدام تروریستی رژیم جنایتکار ترامپ در ترور ناجوانمردانه شهیدان حاج «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و مجاهدان محور مقاومت، مطالبه مومی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه شدت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه قرار نیست آمریکا همیشه در افغانستان باقی بماند، گفت: ما با آمریکا پیمان‌های راهبردی داریم و نباید خروج آنها باعث تشویش و نگرانی ارتش افغانستان شود.

«اسدالله خالد» در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری کابل، تاکید کرد که خروج آمریکا از این کشور نباید موجب تشویش و نگرانی نیروهای امنیتی افغانستان شود.

به نوشته فارس، وی که در این مراسم سخنرانی می‌کرد، از نیروهای ارتش به‌ویژه نیروهای یگان ویژه خواست تا ضمن رعایت حقوق بشر در جریان درگیری‌ها از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

وزیر دفاع افغانستان تصریح کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی در تمامی روندهای سیاسی بی‌طرف بوده و پس از این نیز بی‌طرف خواهند بود، نمونه آشکار آن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بود که بدون دخالت نهادهای امنیتی برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند صلح گفت: از سال گذشته تاکنون مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در قطر در جریان است. نیروهای ارتش اجازه نمی‌دهند توافقی حاصل شود که ارزش‌های دو دهه‌ اخیر از جمله ارتش، حقوق زنان، آزادی بیان و حقوق بشر از مردم افغانستان نادیده گرفته شود.

خالد با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر خروج از افغانستان، تاکید کرد: افغانستان با آمریکا پیمان‌ راهبردی داشته و نباید نگران خروج آنها از افغانستان باشیم. آمریکا قرار نیست همیشه در افغانستان باقی بماند.

شایان ذکر است پس از اقدام تروریستی رژیم جنایتکار ترامپ در ترور ناجوانمردانه شهیدان حاج «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و مجاهدان محور مقاومت، مطالبه عمومی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه شدت گرفته است.

.............................
پایان پیام/ 101

نظر شما