شناسهٔ خبر: 37649372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت ۹ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های دو منطقه سیل زده جاسک و بشاگرد در شرق این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا مدرس عصر پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: سیل اخیر به زیرساخت ‌های برق، آب، راه، ارتباطات در این دو شهرستان خسارت وارد کرده است که رقم آن قابل ملاحظه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده به صورت کامل ارزیابی نشده و نمی توان رقمی در این خصوص اعلام کرد.

مدیرس تصریح کرد: با توجه به حضور جهادی و شبانه روزی دستگاه ها و بخش های مختلف و سرعت بالای کار برای امدادرسانی و رفع مشکلات مردم در این شهرستان ها، پیش بینی می کنیم که اوضاع مناطق سیل زده تا روز شنبه عادی شود و کار بازسازی پس ازآن آغاز می گردد.

این مقام مسوول در خصوص وضعیت راه های مناطق سیل زده نیز گفت: اکنون همه محورهای اصلی در این شهرستان‌ها بازگشایی و در مسیر جاده جاسک به کنارک در محدوده استان هرمزگان تردد برقرار و برای ۱۰ روستای در مجاورت جاده جاسک- کنارک نیز راه‌های موقت ایجاد شده است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

نظر شما