شناسهٔ خبر: 37649363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برق تمام روستاهای سیل زده بشاگرد تا فردا وصل می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره برق شهرستان بشاگرد گفت: تمام تیم های عملیاتی در مناطق سیل زده این شهرستان به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند و تا فردا برق تمام روستاهای سیل زده وصل می شود.

صاحب‌خبر -

محمدامین ذاکری عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل سیل برق ۹۰ روستا در بشاگرد قطع بود و دسترسی به برخی روستاها به دلیل مشکلات راه به کندی انجام می شد.

وی ادامه داد: اما با وجود همه مشکلات تاکنون برق ۷۲ روستای سیل زده وصل شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برق ۱۸ روستا قطع است که با تلاش های در دست انجام پیش بینی می کنیم تا فردا مشکل برق این روستاها برطرف شود.

برق ۴۹ روستا در مناطق سیل زده جاسک وصل است

فرماندار شهرستان جاسک نیز از تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی برای برقراری برق در روستاهای سیل زده خبر داد و گفت: هم اکنون برق ۴۹ روستای سیل زده وصل است.

محمد رادمهر تصریح کرد: برق ۱۲ روستا هنوز قطع است که متاسفانه کوهستانی و سخت گذر بودن مسیرهای دسترسی، سرعت انجام کار در این روستاها را کند کرده است.

وی در خصوص وضعیت آبرسانی و تامین غذای گرم در مناطق سیل زده جاسک نیز گفت: اکنون به ۵۷ روستا با تانکر آبرسانی می شود و روزانه هشت و ۵۰۰ دست غذای گرم نیز بین مردم توزیع می گردد.

رادمهر یادآور شد: با ایجاد ۴ اقامتگاه هر یک به ظرفیت ۶۰۰ نفر، اهالی روستاهای محاصره در سیل اسکان داده شدند.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

نظر شما