شناسهٔ خبر: 37649318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰ سورتی پرواز امدادی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان انجام شد

زاهدان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ سورتی پرواز امدادی بالگرهای این جمعیت از زمان بروز سیلاب تاکنون در جنوب استان انجام شده و امدادگران با تلاش شبانه روزی در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند..

صاحب‌خبر -

رسول راشکی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروازها به منظور عملیات نجات و جستجو و توزیع اقلام امدادی انجام شده  و همچنان امدادرسانی از طریق هوا در مناطقی که محورهای آنها بسته است درحال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در فضای مجازی به دروغ به نقل از مسوولان هلال احمر نوشته اند که مشکل اصلی امدادرسانی تهیه سوخت بالگرها است، تصریح کرد: ضمن تکذیب انجام چنین مصاحبه ای به صراحت اعلام می کنم که هیچ مشکلی از نظر سوخت رسانی بالگردها وجود ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک ۲ فروند بالگرد هلال احمر در مناطق سیل زده استان حضور دارند و در حال انجام امداد هوایی هستند.

راشکی خاطر نشان کرد: تاکنون به ۶۵ هزار و ۴۲۲ نفر سیلزده و آسیب دیده از سیل از سوی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امداد رسانی شده اند.

به دنبال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان کار امدادرسانی وارد هفتمین روز خود شده و خدمات رسانی به مردم سیلزده در ۳۸۶ روستای جنوب این استان توسط ۴۹۵ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر در حال انجام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تخته موکت، بیش از ۶ هزار تخته پتو، ۶ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان سیل توزیع شده است.
راشکی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار داشت: همچنین بیش‌از ۱۱ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و هزار و ۵۰۰ بطری آب معدنی، بیش از پنج هزار قوطی کنسرو ، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج ، هزار و ۲۰۰ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام از قبیل قند و شکر، چای ، فانوس و ست ظروف بین سیلزدگان توزیع شده است.

وی گفت: ۲ هزار و ۳۵۲ نفر روز امدادگر به همراه ۳۲۷ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در مناطق آسیب دیده کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

نظر شما