شناسهٔ خبر: 37649175 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران

خبرگزاری صداوسیما

نخستین سمینار انجمن پیوند ایران در لاهیجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ، در این سمینار یک روزه که 70 نفر از استادان و پزشکان حضور داشتند درباره داروهایی که برای افزایش سیستم ایمنی بیماران پیوندی به ویژه پیوند کلیه و کبد مصرف می شود بحث و تبادل نظر شد.
مسعود خسروی دبیر همایش و عضو هیات علمی و رئیس انجمن پیوند سرشاخه گیلان گفت : پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 1377 آغاز به کار کرد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، تاکنون 620 پیوند کلیه و 18 پیوند کبد داشته که موفقیت آمیز بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این همایش با اشاره به اهمیت نجات جان انسان در اسلام گفت : خداوند در سوره مائده هم به آن اشاره کرده است.
ارسلان سالاری با اشاره به اینکه نخستین پیوند کلیه در ایران در سال 1346 در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد که بازتاب خوب کشوری داشته است افزود : بعد از انقلاب در دهه 70 نخستین پیوند کبد هم در این بیمارستان با موفقیت انجام شد .
وی همچنین با بیان اینکه سالانه در کشور 5 تا 8 هزار مرگ مغزی داریم که بین 2 هزار و 500 تا 4 هزار عضو این بیماران قابل اهدا است گفت : فقط 900 عضو بیماران مرگ مغزی اهدا می شود و در کشور حدود 25 هزار بیمار در کشور نیاز به پیوند دارند که روزانه حدود 7 تا 10 نفر در اثر پیوند نشدن عضو جانشان را از دست می دهند.

لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران لاهیجان میزبان سمینار انجمن پیوند ایران

نظر شما