شناسهٔ خبر: 37646641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انجام بیش از 620 پیوند کلیه موفق در گیلان

لاهیجان - ایرنا -دبیر همایش مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون 620 پیوند کلیه در گیلان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

مسعود خسروی روز پنجشنبه در همایش تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی پیوند اعضا در لاهیجان افزود : بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان که از سال ۱۳۷۷شروع به کار کرده است ،علاوه بر انجام این تعداد عمل پیوند کلیه موفقیت آمیز که ۱۲۹مورد آن از بیماران مرگ مغزی بوده است ، عمل پیوند کبد هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه اولین پیوند کبد در استان گیلان بر روی یک بیمار ۳۴ ساله در سال ۹۶ انجام شد، تصریح کرد: ۱۸مورد پیوند کبد نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون در گیلان با موفقیت انجام شده است .

وی با اشاره به برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش عمومی یک روزه برای شناخت و معرفی بیشتر دستاوردها و داروهایی که در سیستم ایمنی بیماران پیوندی بخصوص پیوند کلیه و کبد مصرف می شود، برگزار شده است و استادان تراز اول پیوند و جراحان کشور در این همایش حضور دارند.

وی گفت :همایش با همکاری انجمن علمی پیوند اعضا و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزاری گردیده و در آن جدیدترین داروهایی که درزمینه پیوند اعضا مصرف می شود در این همایش به تبادل و بحث بین استادان این رشته گذاشته می شود.

خسروی ادامه داد: بعضی از ازاین داروها هنوز وارد بازار ایران نشده ولی بزودی به همت وزارت بهداشت ودرمان کشور وارد می شوند.

وی یادآورشد: برای اولین بار این همایش تخصصی در کشور با مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا توسط اعضای انجمن پیوند ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شده است.

اولین پیوند عضو بدن انسان در ایران در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه شیراز انجام شد که از آن تاریخ تاکنون بیش از ۵۶ هزار پیوند عضو در ایران انجام شده است.

همایش تخصصی یک روزه مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا روز پنجشبنه با حضور متخصصان پیوند اعضای کشور و استان گیلان ،مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، جمعی از پزشکان و اعضای انجمن اهدای عضو شعبه گیلان در هتل رسپینای لاهیجان برگزار شد.

نظر شما