شناسهٔ خبر: 37646583 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتشار مقالات کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی در نشریات علمی

تهران- ایرنا- دبیر سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی گفت: امسال چند نشریه علمی و پژوهشی با کنفرانس همکاری می کنند که مقالات پذیرفته شده را منتشر خواهند کرد، همین موضوع سبب شد تا کیفیت مقالات افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، علی مروی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار داشت: اصلی ترین تفاوت کنفرانس امسال با سال گذشته در این است که نهادهای سیاستی و سیاست پژوهی همکاری موثری در برگزاری این رویداد داشتند.

وی افزود: کمیسیون های مختلف دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار تمایل کردند که محتوای این کنفرانس را مورد استفاده قرار دهند، همچنین بازیگران بخش خصوصی که اتاق بازرگانی به عنوان نماینده اصلی آنهاست، از بهره گیری از محتوای نشست ها استقبال کردند.

به گفته دبیر سومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی، در این دوره بحث اعطای یک جایزه با عنوان آثار برتر اندیشکده ای مطرح شده که گام اول است و  کار جدی شبکه سازی برای نهادهای دانش پژوهان و اندیشکده ها در کشور محسوب می‌شود. البته در این راه برای جلوگیری از تعارض منافع، ما هیچ اثری را برای شرکت در مسابقه ارسال نکردیم.

مروی با اشاره به اینکه در این دوره از کنفرانس فراخوان ویدیوهای سیاستی داده شده، عنوان کرد: جوایز این مسابقه هم امروز به برگزیدگان اعطا می شود. علت برگزاری این مسابقه تغییر و تحولات گسترده در شبکه های اجتماعی و افزایش بهره گیری از زبان چند رسانه‌ای در جامعه برای ترویج محتواهای سیاستی بود.

وی به استقبال نهادهای مختلف از محتوای این کنفرانس اشاره کرد و گفت: گمان چنین استقبالی از سومین دوره کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی که از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، نمی رفت. امسال تامین نیاز مالی و محتوایی کنفرانس با توجه به جنس بحث های سیاستی مانند بحث های تجاری که متقاضی آن دولت است، دشوار بود.

مروی در پایان از نهادهای حمایت کننده این کنفرانس مانند اتاق بازرگانی تهران، وزارت رفاه، معاونت علمی ریاست جمهوری، کارگزاری بورس و بیمه ایران، شرکت بورس و اوراق بهادار و  بنیاد علوی و حمایت ویژه مجمع تشخیص مصلحت نظام و صدا و سیما تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، «کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی» با هدف گردهمایی و تعامل محققان و سیاست‌گذاران حول موضوعات اساسی حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی نظیر الگوهای حکمرانی و تنظیم‌گری، معضلات اقتصاد ایران، حکمرانی در عصر دیجیتال، نظام حقوقی – قضایی، نظام تقنین، نظام انتخابات و تعامل مردم با حاکمیت، مباحث توسعه‌ای، حوزه بین‌الملل و چالش‌های مرتبط با فرهنگ و جامعه و مسائل زیست محیطی برگزار می‌شود. در این رویداد جدیدترین مسائل، روندها، ابتکارات و همچنین چالش‌ها و راهکارها در هر یک از حوزه‌ها در کنار آخرین اثربخشی‌های سیاستی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کنفرانس دو روزه در روزهای 25 و 26 دی ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

نظر شما