شناسهٔ خبر: 37646564 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ادامه سفیر وزیر خارجه کشورمان به هند

دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به هند با فعالان اقتصادی و تجار بمبئی دیدار کرد

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، وزیرامورخارجه کشورمان در ادامه سفر خود با فعالان اقتصادی و تجار بمبئی دیدار کرد. سفیر ایران در هند و تعدادی از مدیران کل وزارت خارجه آقای محمد جواد ظریف را در این سفر دوروزه در بمبئی همراهی می‌کنند. هدف از سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به بمبئی سخنرانی و گفتگو در دو نشست اقتصادی و تجاری در جمع صادرکنندگان و تجار بمبئی است. فردا ظهر نیز به همت مرکز تجارت جهانی بمبئی آقای ظریف با رهبران صنایع و گروه‌های تجاری این مرکز ملاقات می‌کند.
گزارش اختصاصي خبرنگار صدا و سيما از بمبئي
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4409490"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2622881/4409490?width=350&height=250"></script></div>
فعالان اقتصادی شهربندری بمبئی عصر امروز در ملاقات با وزیر امورخارجه کشورمان ضمن بیان برخی مشکلات اداری و مالی در زمینه تبادل کالا با ایران بر حذف واسطه ها و برقراری ارتباط مستقیم با تجار ایرانی تاکید کردند.
طولانی شدن ترخیص برخی کالاها در گمرگ ایران ، نبود بانک های عامل طرفین در هر دو کشور و وجود برخی دلالان کشور ثالث ، مهمترین مشکلات تجاری طرف های هندی با ایران اعلام شد.
پس از بیان این مشکلات، آقای محمد جواد ظریف از حل مشکلات مالی با راه اندازی شعبه ای از بانک پاسارگاد در بمبئی و شعبه یوکو بانک هند در بندر چابهار خبرداد.
وی مبادله تهاتری و استفاده از پول های ملی دو کشور را به عنوان راهکار تضمینی و مطمئن برای بازگشت سرمایه تجار و صادر کنندگان بمبئی برشمرد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سخنرانی در جمع تجار بمبئی به سئوالات تجار و فعالان اقتصادی بمبئی پاسخ داد. مدیران بانک یوکو بمبئی اعلام کردند: مشکلی برای تبادل پول بین تجار هندی صادر کننده و طرف‌های ایرانی نیست و مشکلات پیشین حل شده است. آقای ظریف از راه اندازی  شعبه بانک پاسارگاد به زودی در بمبئی خبر داد.
گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از بمبئی
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4406935"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2622881/4406935?width=350&height=250"></script></div>
ظریف: موانع راه اندازی بانک ایرانی در بمبئی برطرف شد
وزیر امورخارجه کشورمان از حل مشکل راه اندازی شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی خبر داد.
محمدجواد ظریف عصر امروز در حاشیه سخنرانی در جمع بیش از ۲۰۰ نفر از تجار و صادرکنندگان شهر بندری بمبئی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت : در سفر پیشین به هند مجوز راه اندازی این شعبه بانکی گرفته شد اما به علت نبود سرمایه اولیه امکان تاسیس این شعبه وجود نداشت. وی افزود: در نشست های مختلف با مسولان دولت هند از جمله وزیر امور خارجه این کشور قرار شد پول های موجود حاصل از فروش نفت ایران در بانک های هند به عنوان سرمایه اولیه شعبه پاسارگاد استفاده شود. وی گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی برای استقرار شعبه ای از یوکو بانک هند در منطقه آزاد چابهار هستیم.
وزیر امور خارجه کشورمان به دیدارهای خود با نخست وزیر هند و وزیر امور خارجه این کشور اشاره کرد و افزود: در این دیدارها مسولان هندی دیدگاه های بسیار مثبتی درباره روابط دو کشور داشتند. وی تبادل پول و خرید نفت از ایران را دو مشکل پیش رو در روابط دو جانبه اقتصادی با هند برشمرد و گفت: برای حل مشکل تبادل پول راههای مختلفی از جمله تهاتر و استفاده از پول ملی هست. 
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ضرورت دارد بخش های دولتی و خصوصی به استفاده از پول ملی و بی توجهی به پول های بین المللی برای اجرای معاملات توجه بیشتری داشته باشند. ظریف افزود: هنوز در این زمینه ایراداتی از جمله تفاوت قیمت ها و دیگر مشکلات وجود دارد که لازم است دولت ها با همکاری یکدیگر و نیز بخش خصوصی مشکل را حل کنند. وی گفت: حل مشکل حذف دلار از مبادلات تجاری یک مسئله راهبردی است و باید به تدریج این کار صورت گیرد زیرا نمی توان یک شبه آن را انجام داد‌.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4406995"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2622881/4406995?width=350&height=250"></script></div>
دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی دیدار ظریف با فعالان اقتصادی در بمبئی
 

نظر شما