شناسهٔ خبر: 37646036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزیابی خسارت‌ها در مناطق سیل زده هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: به علت حجم بالای آسیب به زیر ساخت ها و اموال مردم، ارزیابی خسارت‌ها در مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد طولانی شده است. ارزیابی اولیه بیش از 900 میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فریدون همتی در نشست مدیرت بحران استان در شهرستان جاسک افزود:به علت حجم بالای خسارت‌ها به زیرساخت‌ها و منازل مردم همچنان نیازمند ارسال کمک‌های مردمی هستیم.
وی گفت: همه امکانات نیرو‌های نظامی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی و نیروی دریایی ارتش و سپاه و هلال احمر برای کمک به روستا‌های سیل زده بسیج شده اند.
رئیس ستاد مدیریت بحران هرمزگان افزود: در سیل‌های اخیر جاده‌های ارتباطی در روستا‌ها و بین مزارع کشاورزی و ادوات صیادی و زیرساخت‌های برق، آب تخریب شدند.
همتی گفت: وسایل و اثاث منازل بیشتر اهالی از بین رفتند و همچنین بیش از ۳ هزار هکتار زمین کشاورزی ونخلستان‌ها و باغات تخریب و ۳ هزار دام تلف شدند.
وی افزود: کمپ‌های اسکان اضطرای اهالی در نزدیکی روستا‌ها دایر شده و کمک‌های غذایی با کمک بالگرد‌های سپاه و ارتش در حال اعزام به مناطق است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: ۳ بالگرد سپاه درحال ارسال کمک‌های ضروری به مناطق سیل زده هستند.
سردار تنگسیری افزود: همچنین نیروی دریایی منطقه ۵ و دوم سپاه در جاسک و بندرعباس و سپاه امام سجاد و نیرو‌های جهادی و یگان‌های نظامی سپاه از روز نخست حادثه در کنار مردم و در حال امداد رسانی هستند.
وی گفت: در صورت نیاز، سپاه آماده ارسال تجهیزات و امکانات از سایر نقاط کشور به مناطق سیل زده هرمزگان است.
امیردریار کورش مهرابی فرمانده منطقه دوم نیروی دریای ارتش نیز گفت: با کمک بالگرد‌های ارتش ۵۰ شهروند گرفتار در سیل نجات داده شدند.
وی افزود: اکنون ۱۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش در مناطق سیل زده در حال امداد هستند.
وی گفت: تانکر‌های سیار آبرسانی نیروی دریای ارتش در روستا‌ها مستقر و کمپ‌های درمانی نیز در برخی مناطق دایر شده اند.
خسارت 900 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت های شهرستان جاسک و بشاگرد
بیش از 900 میلیارد تومان به زیرساخت های جاده، برق و آب در مناطق سیل زده بشاگرد و جاسک خسارت وارد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: این خسارت تنها مربوط به بخش زیرساخت های این شهرستان هاست و هنوز خسارات به منازل مسکونی ارزیابی نشده است.
رضا مدرس افزود:اکنون همه محورهای اصلی در این شهرستان ها بازگشایی و مسیر جاده جاسک به کنارک در محدوده استان هرمزگان تردد برقرار شده است.
وی گفت:10 روستای در مجاورت جاده جاسک- کنارک نیز راه های موقت ایجاد شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی گفت:در شهرستان جاسک 64 روستا برق شان قطع شده بود که اکنون 52 روستا وصل شده است اما برق 12 روستا به علت بسته بودن مسیر جاده هنوز وصل نیست.
وی افزود:اکنون 4 سورتی پرواز در شبانه روز اقلام و کمک های غذایی به سیل زدگان بویژه در مناطق سیل زده ارسال و بیماران را به مراکز درمانی شهرستان منتقل می کنند.
مدرس گفت:به علت جمعیت بالای مادران باردار در این مناطق،ماما بصورت شبانه روزی در مراکز درمانی مستقر شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی افزود: 110 روستا در بشاگرد نیز بعلت سیل زدگی برقشان قطع شده بود که اکنون برق 72 روستا وصل شده است.
مدرس گفت: اوضاع مناطق سیل زده تا روز شنبه عادی می شود و کار بازسازی پس ازآن آغاز می شود.

نظر شما