شناسهٔ خبر: 37643667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰۰ میلیارد تومان؛ برآورد اولیه از خسارت به راه‌ها در سیستان و بلوچستان

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارت وارد شده از سیل به راه‌ها، پل‌ها، آب‌روها و ابنیه فنی راه‌های استان سیستان و بلوچستان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» با حضور در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۰۰ راه روستایی دچار آسیب یا انسداد شده بود که با همت راهداران و با بسیج امکانات و استفاده از ۳۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: با این وجود اکنون حدود ۳۰ مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است و همکاران ما در تلاش برای باز کردن راه های باقی مانده هستند. روستاهای باقی مانده عموما در مسیر رودخانه ها هستند و تا زمانی که آب به طور کامل فروکش نکند، نمی‌توان کار بازگشایی را انجام داد.

تمام راه‌های اصلی باز است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه الویت ما این است که راه های اصلی مسدود نباشد، گفت: اکنون راه های اصلی تماما باز و بسیاری از راه های فرعی نیز ترمیم شده‌اند. تاکید دولت برگرداندن شرایط به وضیعت عادی است و بنابراین رسیدگی به وضعیت مسکن و خانه‌های آسیب دیده در برنامه های وزارت راه قرار دارد. اکنون بنیاد مسکن در استان مستقر شده و در حال شناسایی، ارزیابی و انجام اقدام های اجرایی هستند تا هم اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان گذاشته شود و هم کار بازسازی خانه‌ها آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم اعتباراتی را برای بازسازی مناطق سیل زده مصوب کنیم و بعد از آن کار بازسازی را آغاز خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: الویت اصلی ما این است که تردد برقرار شود، در گام دوم به دنبال تثبیت ترددها و در گام سوم به دنبال بازسازی هستیم؛ همه این سه مورد به شکل متوازن در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما