شناسهٔ خبر: 37642208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی:

میزان ذخائر کالاهای استراتژیک ۲ برابر میزان نیاز کشور است

یزد ـ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: در حال حاضر میزان ذخائر کالاهای استراتژیک دو برابر میزان نیاز کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی، پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه یزد توجه جدی به مقوله تنظیم بازار دارد، اظهار داشت: همراهی همه دستگاه‌ها با ستاد تنظیم بازار، بیش از جلسات این ستاد قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دشمنان از تحریم، هدف بیکاری جوانان و معیشت مردم را دنبال می‌کنند، افزود: در همین شرایط تحریم طی ۹ ماه اخیر ۳۲ میلیارد دلار صادرات داشتیم که به لحاظ وزنی ۱۹ درصد افزایش داشته و از نظر ریالی نیز افزایش قابل توجهی نبست به سال گذشته داشته است و این یعنی دشمن در هدف خود موفق نبوده است.

مدرس خیابانی عنوان کرد: در بحث معیشت نیز آنچه در پنج شش ماه اخیر در کشور اتفاق افتاد، ثبات نسبی و ایجاد آرامش در بازار است زیرا فراوانی کالا برای ما همواره مقدم بر قیمت بوده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: امروز ذخایر کالاهای استراتژیک دو برابر میزان نیاز کشور است که این ناشی از همین سیاستی است که دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تنظیم بازار اقدامی فرابخشی است و این ساده لوحی است که فکر کنیم یک سازمان یا یک دستگاه می‌تواند تنظیم بازار را انجام دهد و بیش از ۱۴ دستگاه در این زمینه دخیل هستند که همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا تنظیم بازار اتفاق بیفتد.

مدرس خیابانی عنوان کرد: اعتقاد داریم که از محل حمایت از تولید، در درازمدت حتماً مصرف کننده نیز حمایت خواهد شد و این مهم نیز سیاستی است که در حوزه بازرگانی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تأمین، توزیع، نظارت و اطلاع رسانی چهار شاخصه اصلی در تنظیم بازار است که هر کدام از این موارد دستخوش مشکل شوند، تنظیم بازار به‌هم خواهد ریخت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ذخیره برخی کالاها عنوان کرد: امروز در بالاترین میزان ذخیره مرغ قرار گرفته‌ایم به نحوی که تاکنون تا این میزان ذخیره مرغ در کشور نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: در بسیاری از کالاها نگرانی از بابت ذخیره نداریم و شرایط بسیاری بهتری نسبت به اوایل سال جاری داریم.

نظر شما