شناسهٔ خبر: 37640503 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستور کار ویژه معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای تولید بیش از 130 قلم داروی تحریمی

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دستور کار ویژه این معاونت برای تولید بیش از 130 قلم دارو و مواد اولیه و موثره دارویی در حوزه‌ داروهای شیمیایی و بیوتکنولوژی که تحریم شده‌اند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس تحریم‌ها را یکی از برنامه‌های مهم و محوری دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و محوری که در حوزه معاونت علمی به صورت جدی پیگیری می‌شود بحث تحریم‌ها است؛ به طوری که در یکی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی که به صورت فزاینده برای به زانو درآوردن ملت رشید و بزرگ ایران شروع شد و راه به جایی نخواهد برد، حمایت از تولید اقلام تحریمی در کشور را شاهد هستیم. 

* تولید بیش از ۱۳۰ قلم دارو و مواد اولیه موثره دارویی 

وی افزود: اقلام تحریمی در تمام حوزه‌ها هست و استکبار آمریکا و ایادی مستکبر غربی ملت ایران را در حوزه دارو هم تحت فشار و تحریم قرارداده‌اند و بر همین اساس بحث تولید بیش از ۱۳۰ قلم از دارو و مواد اولیه و موثره دارویی در حوزه‌ داروهای شیمیایی و بیوتکنولوژی را در دستور کار قرار داده‌ایم که یک برنامه دو ساله است.

قادری‌فر خاطرنشان کرد: ما چیزی حدود  ۳ درصد از مواد اولیه و داروهایی که در حوزه بیماری‌های خاص به آن وابستگی داریم را از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم و باید حداکثر بهره لازم را ببریم.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: خوشبختانه این یک برنامه خیلی خوب، محوری و راهبردی است که طی سال‌های اخیر مورد هدف‌گذاری قرار گرفته.در این بحث تولید اقلام تحریمی در سایر حوزه‌ها مثل صنعت فولاد، زیرمجموعه‌های خودروسازی و بخش‌های گوناگونی که تحریم‌های استکبار جهانی ما را به زعم خودش دچار چالش کرده، مورد هدف قرار گرفته است. 

* چتر حمایتی و بسته ویژه معاونت علمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

قادری‌فرد گفت: معاونت علمی در حوزه اقلام تحریمی چتر حمایتی و یک بسته ویژه حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است تا بتوانند به تدریج با یک سرعت قابل قبول وارد بازار هدف شوند. در اقلام تحریمی نیز در تلاش هستیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که نخبگان، فناوران و اندیشمندان جوان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور و استارتاپ‌ها دارند در بلااثر کردن تحریم‌‌ها گام‌های جدی و موثری را برداریم. 

وی اظهار امیدواری کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مسیر، مسیر خیلی خوب و موفقی بوده و ان‌شاءالله این حوزه را تسری و ادامه خواهیم داد تا به اهداف خودمان برای استغنای هرچه بیشتر کشور برای قطع حلقه‌های وابستگی و شکستن سد تحریم با کمک یکدیگر برسیم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما