شناسهٔ خبر: 37640141 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضعیت شهرستانهای سیل زده هرمزگان

شش روز از جاری شدن سیل در جاسک و بشاگرد گذشت. نیروهای امدادگر نظامی و مردمی و هلال احمر همچنان در حال کمک رسانی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ با گذشت شش روز از جاری شدن سیل در شهرستانهای جاسک و بشاگرد تلاش نیروهای نظامی و هلال احمر و مردمی برای خدمات رسانی به مردم این مناطق ادامه دارد.آخرین وضعیت شهرستانهای سیل زده هرمزگان

ادامه امداد رسانی به مناطق سیل زده جاسک
فرماندار شهرستان جاسک گفت: برق ۴۹ روستای سیل زده وصل شده است.
محمد رادمهر افزود: برق رسانی به ۱۲ روستای باقیمانده هم بعلت کوهستانی و صعب العبور بودن جاده‌ها به کندی صورت می‌گیرد.
وی گفت: اکنون به ۵۷ روستای سیل زده با تانکر آبرسانی می‌شود و آب آشامیدنی شهر جاسک نیز بعلت آسیب دیدگی تاسیسات پمپاژ، در برخی مناطق نوبت بندی است.
فرماندار شهرستان جاسک گفت: با تلاش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی، روزانه در هر وعده غذایی هشت هزار و ۵۰۰ دست غذای گرم بین مردم توزیع می‌شود.
محمد رادمهر افزود: با ایجاد ۴ اقامتگاه هر یک به ظرفیت ۶۰۰ نفر، اهالی روستا‌های محاصره در سیل اسکان داده شدند.
وی گفت: اکنون امداد رسانی به مناطق سیل زده جاسک، روزانه با ۵ سورت پرواز ادامه دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هم در بازدید از مناطق سیل زده هرمزگان گفت: بیش از دو هزار نفر از نیروی انسانی و شش فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش، کار امداد رسانی به مناطق سیل زده را برعهده دارند.
امیردریادار حسین خانزادی در فرودگاه بین المللی بندرعباس افزود: پراکندگی و وجود کانون‌های جمعیتی کوچک، کار امدادرسانی را با سختی روبرو کرده و نیاز به کمک بخش‌های دولتی است.
برخی از اهالی روستای سدیج در ۸۵ کیلومتری شرق جاسک با بیان اینکه کمک‌های مردمی بیشتر از کمک‌های هلال احمر است مهم‌ترین مشکل خود را در سیل اخیر ازدست دادن منازل مسکونی اعلام و خواستار کمک‌های دولتی در این زمینه شدند.
<div id="video-display-embed-code_4405447"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2622528/4405447?width=400&height=300"></script></div>
 
اعزام گروه‌های جهادی حاجی آباد به مناطق سیل زده جاسک
موکب شهید عبدالحمید سالاری و گروه جهادی الغدیر شهرستان حاجی آباد به مناطق سیل زده جاسک اعزام شدند.
فرمانده سپاه پاسداران شهرستان حاجی آباد گفت: این گروه با هدف خدمت رسانی در زمینه های عمرانی و پخت غذا، به مدت یک هفته در مناطق سیل زده جاسک مستقر می شوند.
محمد میرزاده افزود: با کمک موکب شهید عبدالحمید سالاری حاجی آباد، روزانه دو هزار دست غذای گرم بین مردم سیل زده جاسک توزیع می شود.
وصل شدن برق 72 روستای سیل زده بشاگرد
مدیر برق شهرستان بشاگرد گفت: اتصال برق این روستاها با تلاش هشت گروه عملیاتی و چهارده دستگاه خودروی سبک و سنگین صورت گرفت.
محمدامین ذاکری افزود: تاکنون حدود ۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف برق اصلاح، و سه دستگاه ترانسفورماتور تعویض شده است.
وی گفت: اکنون درحال رفع مشکل برق ۱۸ روستای دیگر هستیم و پیش بینی می شود فردا برق روستاهای سیل زده بشاگرد صد در صد وصل شود.
مدیر برق شهرستان بشاگرد گفت: بعلت بسته بودن راههای ارتباطی روستاهای سیل زده، در برخی از مناطق که امکان رفت و آمد با خودرو وجود نداشت ، نیروها با استفاده از موتورسیکلت در منطقه حضور یافتند.
سیل موجب خاموشی حدود ۹۰ روستا شهرستان بشاگرد شده بود.
ارسال اقلام غذایی به مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: محموله اقلام خوراکی  دیروز به مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد ارسال شده است.
سرهنگ محمد آران افزود: این اقلام با مشارکت بسیج و سپاه تهیه شده بود.
 

نظر شما