شناسهٔ خبر: 37639492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اولین محموله امدادی خراسان رضوی به مناطق حادثه‌دیده سیستان‌وبلوچستان ارسال شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از ارسال نخستین محموله امدادی خراسان رضوی طبق درخواست سازمان امداد و نجات به همراه ۱۵ تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، سید مجتبی احمدی در تشریح ارسال کمک‌های امدادی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در این مناطق، اولین محموله کمک‎‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به این استان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: صبح امروز پنجشنبه تعداد ۱۵ تیم امدادی شامل ۷۲ نفر توسط ۹ خودرو امدادی دو دستگاه هایلوکس، هفت دستگاه پیکاپ، یک مینی‌بوس، یک دستگاه ایسوزو و خودرو رونیز به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی با اشاره به اقلام امدادی ارسالی، بیان کرد: این محموله شامل هزار و ۹۷۵ شعله والور با برآورد تقریبی یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال صبح امروز با یک تریلی و یک دستگاه خودرو کامیون دومحور به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

احمدی افزود: همچنین یک دستگاه کامیون حامل یک هزار و۷۶۰ بسته غذایی ۷۲‌ساعته به ارزش ریالی یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال ارسال شد‌.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، بسته‌های ارسالی را حاوی کنسروجات، خرمای خشک، کشمش، بیسکویت و آبمعدنی دانست.

وی همچنین از شیوه کمک رسانی مردم نوعدوست استان و مشهد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد.

احمدی با اشاره به وقوع سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان و شدت‌ یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی که باعث زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های استان به خصوص در جنوب سیستان و بلوچستان شده است، بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ضمن اشاره به فراخوان کمک جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: به منظور تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان، در نظر داریم تا نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین محترم، سازمان‌های مرتبط و مردم نوعدوست خراسان رضوی برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان اقدام کنیم.

وی بیان کرد: محموله فوق از انبارهای هلال احمر استان بارگیری و مستقیما به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

به گفته احمدی، سیل اخیر، خسارات زیادی را به مناطقی از استان سیستان و بلوچستان وارد کرده‌است و مردم نوع دوست ایران اسلامی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان از طریق کد دستوری #۵۴*۱۱۲* واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به نحوه ارسال کمک‌های نقدی مردم نوعدوست خراسان رضوی و مشهد اذعان کرد: هموطنان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند کمک های نقدی خود را از طریق حساب شماره ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور و یا شماره کارت‌های ۶١٠۴٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩۶ نزد بانک ملت و ۵٨٩۴۶٣١٨۵٠٢۵٩٧٣٠ نزد بانک رفاه کارگران واریز کنند.

وی تصریح کرد: برای اهداء کمک‌های غیرنقدی نیز مردم می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کنند.

احمدی با اشاره به نیاز مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به اقلام غیرنقدی، خاطرنشان کرد: انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی از جمله اقلامی است که مردم نوعدوست خراسان رضوی می‌توانند از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اهداء کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی یادآوری کرد: به جهت عدم امکان ارسال اقلام و پوشاک دست دوم به مناطق آسیب دیده ناشی از سیل، از تحویل این اقلام به جمعیت هلال احمر خودداری کنید.

انتهای پیام/ 70061

نظر شما