شناسهٔ خبر: 37639323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک متخصص پیوند کلیه؛

۶۲۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان انجام شد

خسروی گفت: تاکنون ۶۲۰ مورد پیوند کلیه و ۱۸ مورد پیوند کبد موفقیت آمیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گیلان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، اولین سمینار تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا امروز( پنج شنبه، ۲۶ دی) در سالن اجتماعات هتل رسپینا لاهیجان در حال برگزاری است.


«مسعود خسروی» در این سمینار با بیان اینکه از پیوند اعضا در دنیا به عنوان صنعت یاد می‌شود، گفت: این سمینار با همکاری انجمن علمی پیوند اعضا و دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال برگزاری است که جدیدترین داروهای پیوند اعضا به تبادل و بحث گذاشته می‌شود.

 

دبیر سمینار تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا با بیان اینکه بخش پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۷۷ آغاز به کار کرده است، افزود: تاکنون ۶۲۰ مورد پیوند کلیه و ۱۸ مورد پیوند کبد موفقیت آمیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در گیلان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: از ۶۲۰ مورد پیوند کلیه، ۱۲۹ مورد از طریق اهدا عضو بیماران مرگ مغزی انجام شد.


این متخصص پیوند کلیه در گیلان ضمن تاکید بر اینکه پرداختی‌های بیمه باید افزایش و به موقع انجام شود، تصریح کرد: کشور ما به لحاظ داشتن مرزهای طولانی باید در زمینه توریست سلامت فعال باشد و راه‌اندازی بخش پیوند در بیمارستان‌های خصوصی یکی از خروجی‌های این سمینار یک‌روزه است.

 

گفتنی است، سیمنار تخصصی مروری بر داروهای کاهنده ایمنی در پیوند اعضا با حضور اساتید برجسته پیوند کشور با همکاری انجمن پیوند ایران و دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و آخرین دستاوردهای پیوند اعضا ارائه می‌شود.

پایان پیام/ 167

نظر شما