شناسهٔ خبر: 37639293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان در زرقان

طرح فلورایدتراپی دانش آموزان در زرقان اجرا شد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عوض زاده کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرقان گفت: طرح فلورایدتراپی، معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان و ثبت این خدمات در سامانه کشوری سیب، مربوط به شهرستان زرقان و مناطق لپویی، دودج، رحمت آباد و بند امیر برای جمعیت ۶ تا ۱۴ ساله شامل دانش آموزان پایه اول تا هشتم در مدارس شهری و روستایی به طور کامل انجام شد.

او، بیان کرد: طرح فلورایدتراپی برای کودکان دو تا پنج سال از سوی مراقبان سلامت، بهورزان و کارکنان دندانپزشکی در مراکز شهری و روستایی انجام می‌شود.

عوض زاده تصریح کرد: برای جلوگیری از پوسیدگی و استحکام دندان ها، ژل وارنیش فلوراید به صورت موضعی باید هر ۶ ماه یک بار استفاده شود.

کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرقان ادامه داد: فلوراید یک ماده معدنی است که در طبیعت و در بسیاری از مواد غذایی مانند چای، آب، غذا‌های دریایی و انواع سبزی وجود داردواین ماده در ساختار برخی بافت‌های بدن انسان مانند استخوان‌ها و دندان‌ها تجمع می‌یابد، فلوراید به استحکام دندان ها، کند کردن روند پوسیدگی در دهان و متوقف کردن پوسیدگی‌های سطحی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ت

نظر شما