شناسهٔ خبر: 37637204 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار فناوری |

عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور / کمک ۱۴۰ کسب‌وکار نوپا به فناوری‌ حوزه آب

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
ایران میزبان هیئت انجمن جهانی فرشتگان سرمایه‌گذاری خواهد بود
میلاد صدر خانلو رئیس شبکه ملی فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به رغم تحریم‌های یکجانبه، هیئت انجمن جهانی فرشتگان سرمایه گذاری در نشست سرمایه گذاری فناوری حضور خواهند یافت و طرح‌ها و شرکت‌های حاضر در نشست را مورد بررسی قرار می‌دهند. سرمایه‌گذاران ارشد بیش از ۱۱ کشور جهان در راه تهران هستند تا پیشنهادات سرمایه گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های حوزه فناوری را مورد بررسی قرار دهند.
 
پیشخوان مشاوره فنی در ۷ حوزه صنعتی راه‌اندازی شد
سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قرارداد‌های حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوز‌ها و گواهینامه‌ها، آسیب‌شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست‌های پرسش و پاسخ به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت‌های دانش بنیان از این خدمات اظهار کرد: شرکت‌ها می‌توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری‌سازی و حضور در نشست‌های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت کنند.
 
دستاورد‌های صنعت نفت و گاز با حضور فعالان اقتصادی آسیای میانه و اوراسیا به نمایش در می‌آید
صنعت نفت و فرآورده‌های آن یکی از صنایع حیاتی است که در کشور مورد توجه قرار دارد. صنعتی که در نبود و خلا زیست‌بوم فناوری و نوآوری، بار همه درآمدزایی کشور را به تنهایی به دوش می‌کشید. اما این صنعت هم چند سالی است با اتکا به زیست‌بوم فناوری در کشور قدم به عرصه فناورانه گذاشته و از ایده‌های نوآورانه متخصصان در پیشبرد اهداف خود کمک می‌گیرد.

بر همین اساس هم با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاهی از دستاورد‌های بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته ۳۰ بهمن تا ۳ اسفندماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان شرکت‌ها، بازرگانان و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی از کشور‌های حوزه آسیای میانه و اوراسیا خواهد بود. حوزه‌ای که با عضویت موقت ایران در موافقتنامه اوراسیا، از اهمیت دوچندانی برای ایران برخوردار است.
 
عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور / ۱۴۰ کسب‌وکار نوپا به توسعه فناوری‌های حوزه آب کمک می‌کنند
 
دور دوم مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران بهمن ماه برگزار می‌شود
مدرسه ملی زیست‌فناوری ایران، با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت‌آموزی و تکنیک‌آموزی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حوزه زیست‌فناوری از تابستان امسال ۹۸ شروع به کار کرد. این مدرسه با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انستیتو پاستور ایران و دانشگاه تربیت مدرس، هر سال در دو دوره تابستان و زمستان، در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود.
 
محرک رشد گیاهی طیور با تولید داخلی نیاز کشور را رفع می‌کند
محمد فلاح رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان، درباره نگرانی عمومی از باقیمانده‌های دارو‌های شیمیایی در بدن دام و طیور باعث گرایش بیشتر پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از دارو‌های گیاه پایه شده است، گفت: با توجه به گرایش بیش از پیش جامعه برای مصرف محصولات و فرآورده‌های سبز و طبیعی، رغبت پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از دارو‌های گیاهی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت در مشورت و همکاری با اساتید دانشگاه تهران موفق شد تا داروی محرک گیاهی رشد طیور را به صورت کامل در واحد R&D شرکت تولید کند.
 
عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور / ۱۴۰ کسب‌وکار نوپا به توسعه فناوری‌های حوزه آب کمک می‌کنند
 
لزوم ایجاد فرهنگ داخلی‌سازی محصولات در صنعت فولاد / عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، سخنان خود را با تسلیت رویداد‌های اخیر آغاز کرد و گفت: مواجه با این اتفاقات سخت است. اما زندگی یک مبارزه است که با وجود تمام اتفاقات آن باید روی پای خود بایستیم و اتفاقاتی خوب را برای پیشرفت جامعه رقم بزنیم.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه دو تعریف از کارخانه و صنعت وجود دارد که از لحاظ زیرساخت‌های فکری با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: کارخانه مکانی است که خط تولید آن را از خارج به کشور می‌آوریم و به وسیله آن محصول تولید می‌شود، اما این محصول احتیاج به دانشگاه و دانشجو ندارد. بلکه در اینجا تنها به تربیت تکنسین نیاز داریم.
 
۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان به توسعه فناوری‌های حوزه آب کمک می‌کنند
دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری بخشی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور هستند که به مدد آن در حوزه‌های مختلف شاهد اتفاقات خوبی در کشور هستیم.

آب و فناوری‌های مرتبط با آن، یکی از حوزه‌هایی است که با ورود این شرکت‌ها، می‌تواند مشکلات را با سرعت بیشتری رفع کند. در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند تا به کمک آن‌ها توسعه فناوری‌ها در این حوزه با شتاب بیشتری انجام شود.
 

نظر شما