شناسهٔ خبر: 37633872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه تعاملات فناورانه علوم پزشکی و مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری

تعاملات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در نشست هم اندیشی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تفاهم نامه‌ای با هدف توسعه تعامل مشترک به امضا رسید.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست از آمادگی این مرکز برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: فعالیت‌های این مرکز، بر حوزه‌های بررسی و اجرای پلتفرم، توسعه کسب و کار‌های بین المللی و همکاری‌های بین المللی تمرکز دارد.

مهدی قلعه نوی با بیان اینکه سالانه طرح های مشترکی با سایر کشور‌ها اجرا می‌شود، اضافه کرد: این هدف با تبادل دانشمندان جوان و انجام کار‌های پژوهشی دنبال می‌شود، همچنین مکانیزم همکاری‌های بین دانشگاهی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: هدف ما رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم است و در این زمینه توانمندی‌ها و ابزار‌های لازم فراهم است.

حسینی معاون مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره اجرای پلتفرم فناوری و پژوهشی با هدف مشارکت اساتید خارج از کشور گفت: در این زمینه تلاش می‌شود پل ارتباطی بین اساتید داخل و خارج کشور باشیم.

او افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر کیفی فعالیت‌های خوبی انجام شده است و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار بالاست.

حسینی بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد.

معاون مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: پلتفرم ارایه شده در این مرکز در قالب حمایت‌های مختلف برای کسانی که از خارج از کشور تمایل دارند در داخل کشور فعالیت کنند اجرا می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از پایگاه‌هایی است که در این زمینه مشارکت دارد و در این راستا زیرساخت‌های لازم برای علاقمندان فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما