شناسهٔ خبر: 37628497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تپش قلب اصفهان با نبض سیستان/ سیل کمک‌ها در راه است

در جریان مشکلات ناشی از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان، همچون حوادث گذشته استان اصفهان با همه توان کلیه بخش‌ها برای یاری به مردم این استان آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به دنبال بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در نیمه جنوبی آن، در بخش‌هایی از این استان سیل به راه افتاده و راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان به طور کامل قطع شده است، البته با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است.

ارسال کمک‌های استان اصفهان در ۲ مرحله

در این شرایط سخت کمک به سیل‌زدگان و رساندن اقلام ضروری یکی از مهمترین وظایف دیگر هم‌وطنان است، استان اصفهان نیز که همواره در تمام شرایط به کمک هم‌وطنان گرفتار در بلایای طبیعی بوده این بار هم عزم خود را برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده سیستان جزم کرده است و تاکنون در ۲ مرحله کمک‌های استان اصفهان به سمت سیستان اعزام شده است.

در مرحله اول طبق گفته منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به دنبال پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری‌رسانی به هموطنان در معرض سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق جنوب شرق کشور روز گذشته ۴ تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل اصفهان به منطقه اعزام شد.

همچنین بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مردم استان اصفهان می‌توانند کمک‌های نقدی را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵۴*۱۱۲*  یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ هلال احمر سیستان نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام سیل‌زدگان پرداخت کنند، مردم همچنین می‌توانند کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک و پتوی نو، اقلام غذایی تاریخ‌دار و کنسرو شده، لوازم شوینده، گرمایشی و بهداشتی و آب معدنی را به شعب جمعیت هلال احمر سراسر استان تحویل دهند.

۴ موکب اربعین هم به سیستان رفت

همچنین طبق اعلام وی دومین مرحله کمک‌های استان اصفهان به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان شامل ۶ دستگاه خودرو با تجهیزات کامل امداد و نجات، ۲ دستگاه جرثقیل و کفکش و ۱۹ نفر نیروی امدادگر و غواص ارسال شدند، همچنین ۳ اکیپ ستاد سیل به همراه، جرثقیل، موتور برق، پمپ، خودروهای آتش‌نشانی و قایق هم از شهرداری اصفهان به مناطق اعزام شدند.

به گفته شیشه‌فروش در ۲ روز گذشته ۴ تیم امدادی به همراه خودروهای عملیاتی آفرود، یک موکب اربعین حسینی و ۳ موکب از طرف سپاه استان، ۲ هزار تخته موکت و ۳ دستگاه کامیون هدایای مردمی به مناطق سیل‌زده اعزام شد، همچنین ستاد مدیریت بحران استان با حضور اعضا، خیران، کارآفرینان و دستگاه‌های امدادی تشکیل و برنامه‌ریزی لازم جهت جمع‌آوری کمک‌ها و ارسال به مناطق انجام شد؛ پتو، کاپشن و پوشاک بچه‌گانه نو، حبوبات، خشکبار، برنج، شیرخشک، مواد غذایی بسته‌بندی شده تاریخ‌دار، وسایل گرمایشی، چادر مسافرتی، کفش، لوازم بهداشتی، موکت، زیرانداز و نایلون اقلام مورد نیاز مناطق سیل‌زده است.

کمیته امداد آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی

مردم نوع‌دوست اصفهان از طریق کمیته امداد امام خمینی نیز می‌توانند کمک‌های خود را به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان برسانند؛ محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در همین رابطه مطرح کرد: کمیته امداد استان اصفهان آماده جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردم خیراندیش استان اصفهان به این مناطق است.

طبق گفته مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اصفهانی‌های عزیز می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، واریز مستقیم به شماره کارت ۲۵۰۹-۰۰۰۰-۷۳۷۰-۶۰۶۳ و شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دست هم‌وطنان سیل‌زده برسانند.

گروه جهادی هیأت رزمندگان این بار در راه سیستان و بلوچستان

محمد نادرالاصل مسؤول هیأت رزمندگان اسلام اصفهان نیز از اعزام گروه های جهادی این هیأت به سیستان و بلوچستان و تهیه اقلامی از جمله کپسول‌های گاز، آب آشامیدنی، آرد، پتو و وسایل اولیه توسط این هیأت خبر داد و گفت: یک کامیون آب آشامیدنی شامل ۸ هزار شل و پتو تاکنون برای این مناطق جمع‌آوری شده و بخشی از کمک‌های مالی هم برای تهیه آرد در نظر گرفته شده است و ظرف امروز و فردا به این مناطق ارسال می‌شود.

مسؤول هیأت رزمندگان اسلام اصفهان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر یک گروه جهادی به این مناطق اعزام شده است و در حال تلاش برای تأمین اقلام مورد نیاز برای پاکسازی این مناطق از جمله لجن‌کش هستیم، مردم می‌توانند کمک‌های خود را به ۵۳ دفتر هیأت رزمندگان اسلام در سراسر استان تحویل دهند.

۳ موکب، ۵ هزار تخته پتو و یک آشپزخانه نخستین محموله سپاه استان

ستاد جبهه فرهنگی استان اصفهان نیز گروه‌هایی را برای کمک به این مردم اعزام داشته است. همچنین ۳ موکب و یک آشپزخانه به همراه ۵ هزار تخته پتو از سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان به مناطق سیل‌زده سیستان ‌و بلوچستان ارسال شده است.

بر اساس اعلام هلال احمر نیز مردم برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور می‌توانند وجوه نقدی خود را به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور یا به شماره کارت‌های ۶١٠۴٣٣٧٩٩٩٩٩٩٩٩۶ نزد بانک ملت و ۵٨٩۴۶٣١٨۵٠٢۵٩٧٣٠ نزد باک رفاه کارگران واریز کنند.

بر اساس این اطلاعیه مردم همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری #١١٢* کمک‌های خود را واریز کنند، مردم می‌توانند اقلام غیرنقدی شامل انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی را نیز به هلال احمر تحویل دهند.

اعزام اکیپ امدادی و تجهیزات اصفهان برای رفع آبگرفتگی معابر 

شهرداری اصفهان نیز در این عرصه وارد شده و صبح امروز اکیپ امدادی و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طرف شهرداری اصفهان اعزام شده است.

طبق گفته حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در راستای کمک و امدادرسانی به هموطنان در استان سیستان و بلوچستان و برای رفع آبگرفتگی در معابر شهری شهرهای این استان نیروهایی شامل اکیپ‌های امدادی متخصص به همراه تجهیزات پمپ آبکش و سایر لوازم مورد نیاز در زمان وقوع سیل به استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است، افراد اعزامی نیروهای متخصص آتش‌نشان و سایر بخش‌هایی هستند که امکان مهار سیلاب‌ها را دارند.

بانک رسالت نیز به یاری سیل‌زدگان کشور شتافته و تحت عنوان موکب رسالت آسمانی آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان اصفهان است، همچنین مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۷۵۲۷۷۶۵۸ به نام موکب رسالت آسمانی واریز کنند.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز شماره حساب ۲۵۰۰۱۳۹۹۰۳ نزد بانک تجارت را برای واریز کمک‌های نقدی اعضای خود اعلام کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ص۳۰/ح

نظر شما