شناسهٔ خبر: 37622919 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخریب‌ 110 دهنه پل جاده‌ای درسیلاب سیستان‌‌وبلوچستان/ جاده‌ها در 800 روستا‌ بازگشایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سیلاب اخیرِ سیستان و بلوچستان، محورهای مواصلاتی 850 روستا مسدود شده بود و 5 هزار و 500 کیلومتر راه در کل سیستان و بلوچستان آسیب دید‌، اما هم‌اکنون اغلب محورهای‌ استان بازگشایی شده است.

صاحب‌خبر -

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جاده‌های استان سیستان و بلوچستان پس از سیلاب اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر همکاران ما در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های سیستان و بلوچستان و‌ هرمزگان در جاده‌های آسیب‌دیده از سیل، مستقر هستند تا عبورهای فرعی را در جاده‌های آسیب‌دیده ایجاد کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی که در حال حاضر بابت رصد وضعیت جاده‌ها در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان ‌حضور دارد، بیان کرد: در‌ مسیر جاده چابهار ـ  کنارک ـ جاسک هستیم که به علت بروز سیلاب تا اندازه‌ای آسیب دیده است، این جاده در استان سیستان و بلوچستان و مرز مشترک استان هرمزگان است که به علت سیلاب دچار تخریب شده است؛ امیدواریم محور مذکور تا پایان وقت امروز بازگشایی و تردد برقرار شود.

* انسداد جاده‌های 850 روستا در سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در سیلاب اخیرِ سیستان و بلوچستان، محورهای مواصلاتی 850 روستا مسدود شده بود و 5 هزار و 500 کیلومتر راه در کل سیستان و بلوچستان آسیب دید‌ که شامل راه‌های روستایی،‌ اصلی و فرعی است.

حسن‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر اغلب محورهای‌ استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است اما در حدود 50 روستا ‌جاده‌ها مشکلاتی دارد که در حال تلاش هستیم تا بازگشایی شوند.

* فعالیت 650 راهدار با 400 دستگاه ماشین‌آلات برای بازگشایی جاده‌‌های سیستان و بلوچستان

وی تأکید کرد: 650 نفر از همکاران ما با 400 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در حال بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیلاب هستند ضمن آنکه شرکت‌های پیمانکار و بخش خصوصی نیز که در منطقه فعال هستند، ادوات و ماشین‌آلات خود را بابت بهسازی راه‌های آسیب‌دیده به  کار گرفته‌اند.

* 110 دهنه پل جاده‌ای در سیلاب سیستان و بلوچستان آسیب دید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 110 دهنه پل درمحورهای جاده‌ای‌ استان سیستان و بلوچستان آسیب دیده است که سعی می‌کنیم عبور موقت برای این پل‌ها ایجاد کنیم البته تا کنون بخش زیادی از عبور موقت‌ها، ایجاد شده است.

* روز شنبه جاده مسدود به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان نداریم 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: برنامه‌ریزی و هدفگذاری کرده‌ایم با تلاش جهادی، تا روز شنبه همه راه‌ها و جاده‌های استان سیستان و بلوچستان برای تردد باز باشد.

* بررسی کامل خسارات جاده‌ها پس از فروکش کردن سیلاب

حسن‌نیا در تشریح خسارات وارده شده به جاده‌ها در سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر گفت:‌ بررسی‌ها ادامه دارد هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، زیرا  باید ابتدا آب فروکش کند و سپس بخش‌های آسیب دیده به صورت دقیق بررسی و میزان خسارت وارد شده، احصا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این سیلاب در استان هرمزگان نیز به برخی محورهای مواصلاتی و جاده‌های اصلی و فرعی آسیب وارد کرد، در این راستا گروهی از همکاران با سرپرستی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امشب به استان هرمزگان اعزام می‌شوند تا در کنار رفع مشکلات این مسیرها، نسبت به احصا خسارات وارد شده اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: روز شنبه گزارش دقیق‌تری از بازگشایی و بازسازی محورهای آسیب‌دیده در سیلاب در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما