شناسهٔ خبر: 37617878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶ پایگاه کمک به سیل‌زدگان سیستان در خراسان شمالی دایر شد

بجنورد- ایرنا- جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ۱۶ پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مراکز شهرستان‌های استان از روز چهارشنبه دایر کرده است.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نیکوکاران استان می توانند کمک های خود را به این پایگاه ها ارائه کنند اما، اولویت برای کمک به این حادثه دیدگان، واریز کمک های نقدی است.

محسن نجات اظهار داشت: مردم نوع دوست می توانند با شماره گیری کد دستوری #۵۴*۱۱۲* و یا واریز وجوه نقدی به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور به این حادثه دیدگان کمک کنند.  

وی افزود: نیاز اساسی مردم در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، زیرانداز، پتو، موکت، موادغذایی با تاریخ انقضای ۶ ماهه و نیز ست بهداشتی است.  

نجات اظهار داشت: تا کنون دو هزار و ۴۶۷ بسته غذایی توسط این جمعیت به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، در قالب دو کامیون ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی این بسته ها، موادغذایی ۷۲ ساعته اند که شامل برنج، خرما و کنسرو ماهی و لوبیا است علاوه بر آن،  ۹۶۵ بسته قند ۷۰۰ گرمی به این مناطق ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: سومین محموله حاوی اقلام مورد نیاز سیل زدگان، که بیشتر شامل پتو است،  امروز بارگیری می شود.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره اعزام نیروی امدادگر به منطقه سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نیروهای ما در آماده باش هستند و آمادگی داریم تا در صورت درخواست، نسبت به اعزام ۳۰ نفر از امدادگران اقدام کنیم.

بر اساس این گزارش، شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرده است که هنوز برای ارسال آب بسته بندی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعلام نیاز نشده است اما مردم این استان به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری باکس های آب اقدام کرده اند.  

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرده است که سیل زدگان ۱۴ شهرستان این استان نیاز مبرم و فوری به مواد غذایی و وسایل گرمایشی دارند.  

نظر شما