شناسهٔ خبر: 37612693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سوریه ادعای همکاری با ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد را تکذیب کرد

خبرگزاری رسمی سوریه ادعای رویترز مبنی بر برگزاری نشست رسمی سه‌جانبه میان طرف‌های سوری،ترکیه ای و روسی در مسکو برای مقابله با شبه نظامیان کُرد در سوریه را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آگاه سوری ادعای خبرگزاری رویترز درباره برگزاری نشستی سه جانبه در روز دوشنبه میان سوریه، روسیه و ترکیه در مسکو برای مقابله با حضور شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه را رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) این مقام سوری تاکید کرد: «گفت‌وگوهای میان رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با رئیس اطلاعات ترکیه و تنی چند از مقامات روسیه در مسکو صرفا حول محور عقب نشینی ترکیه از همه خاک سوریه بود و اصلا درباره امکان همکاری مشترک علیه واحدهای مدافعان خلق کُرد صحبتی نشد.»

سرتیپ «علی المملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به نمایندگی از دمشق و «هاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به نمایندگی از آنکارا در نشست سه جانبه روز دوشنبه در مسکو حضور داشتند.

طرف سوری در این نشست از طرف ترکیه‌ای خواست به حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و حفظ وحدت ملت آن پایبند باشد و سریع و کامل از خاک این کشور خارج شود.

المملوک همچنین بر عزم دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم و آزادسازی تمام استان ادلب از وجود تروریست‌ها و بازگرداندن حاکمیت دولت بر این منطقه که ضامن امنیت و سلامت شهروندانی باشد که تروریست‌ها از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، تأکید کرد.

او همچنین ضرورت پایبندی ترکیه به توافقنامه سوچی در مورد ادلب مورخ ۱۷-۹-۲۰۱۸ به ویژه بند‌های مربوط به تخلیه منطقه از تروریست‌ها و تسلیحات سنگین و بازگشایی جاده حلب- لاذقیه و حلب- حماه را یادآور شد.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما