شناسهٔ خبر: 37609769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ظریف: استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام از سوی اروپا اشتباهی راهبردی است

وزیر خارجه ایران در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی آلمان استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «نیلس آنن»  وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان امشب (سه‌شنبه) در دهلی نو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات اجرای برجام و شرایط منطقه‌ای به ویژه در افغانستان رایزنی و تبادل نظر شد. 

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات شان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیسم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

آنن نیز با بیان اینکه روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم است، افزود: موضع ما دفاع و حمایت از برجام است و روح نامه سه وزیر اروپایی تخریب برجام نیست.

به گزارش فارس، سه کشور اروپایی عضو برجام امروز مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام را فعال کردند که این اقدام واکنش موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران را در پی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام از سوی 3 کشور اروپایی را انفعالی و از موضع ضعف برشمرد و تصریح کرد: به بدعهدی و اقدامات غیرسازنده 3 کشور اروپایی با جدیت و قاطعیت پاسخ می‌دهیم.

لازم به ذکر است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست گفتگوهای «رایسینا» به دهلی‌نو سفر کرده است.(جزییات بیشتر) 

انتهای پیام/

نظر شما