شناسهٔ خبر: 37607597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه دو تشکل سیاسی اصلاح‌طلب درباره حادثه هواپیمای اوکراینی

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه هواپیمای اوکراینی ضمن ابراز همدردی خواستار اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف از سوی مسوولان برای مردم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در بخش‌هایی از این بیانیه که خطاب به «ملت شریف ایران، خانواده‌های محترم داغدار، دانشگاهیان ارجمند و هموطنان مهاجر» منتشر شده، آمده است:

ضمن ارج نهادن به خدمات و تلاش‌های ارزنده مجموعه پرسنل و نهادهای نظامی-امنیتی کشور که در مسیر تأمین امنیت و دفاع از منافع و قلمرو کشور جانفشانی می‌کنند؛ بر این باوریم که در بروز این فجایع، عدم هماهنگی عاملی کاملا مؤثر بوده است و معتقدیم مسئولان عالی کشور و نهاد های نظامی باید این رویکردها را اصلاح کنند.

علیرغم توجیهات و اما و اگرهایی که در مورد خطای انسانی بودن این واقعه اسف بار وجود دارد که البته امیدواریم دیگر شاهد این‌گونه خسارت‌ها نباشیم و در پرتو رعایت این مهم، احتمال تکرار این فجایع ناگوار به شدت کاهش یابد؛ اما کتمان اطلاع‌رسانی و نوعی پنهان‌سازی این خطا را به هیچ وجه توجیه‌پذیر نمی‌دانیم.

 ما انتظار داریم  هرچند با تأخیر در خصوص این فاجعه با مردم صادقانه سخن بگوییم، در این اقدام خود صادق باشیم و شاهد بعضی تناقض‌گویی‌ها در مسئولان ذیربط نباشیم. در همین راستا است که انتظار داریم نهادهای ذیربط اعم از نهادهای انتظامی-امنیتی، نظامی و قضایی حقایق ماجرای حوادث آبان ماه گذشته را نیز در گزارشی شفاف و صادقانه ارائه دهند.

ما ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های عزادار بر ضرورت دلجویی و جبران خسارت مردم آسیب دیده از رخدادهای اخیر تأکید داریم و در همین راستا، بر این باوریم، مراسم ختم و بزرگداشت جانباختگان این حوادث باید به نحو شایسته و درخور، با شکوه و طبق نظر خانواده‌های عزادار برگزار شود. بدین منظور این دو تشکل دانشگاهی به عنوان صاحب عزای فرزندان معنوی خویش مایل‌اند، مجلس ترحیم و یادمان جانباختگان این هواپیما را در یکی از مکان‌های متناسب با شأن آن عزیزان در تهران برگزار کنند و ضمن درخواست از مسئولان ذیربط برای همراهی و مساعدت در برگزاری این مراسم، از خانواده‌های محترم آن عزیزان می‌خواهیم ما را در این امر بزرگ همراهی و راهنمایی نمایند. ان‌شاالله پس از هماهنگی با مسئولان مربوط، زمان و مکان این مراسم به اطلاع دانشگاهیان ارجمند و مردم عزیز خواهد رسید.

نظر شما