شناسهٔ خبر: 37607139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری مراسم هفتم «شهید سپهبد سلیمانی و سردار پورجعفری» در کرمان

مراسم هفتمین روز شهدای مقاومت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید سردار پورجعفری» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، وزیر اطلاعات و آحاد مردم در کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین سلیمانی برادر سپهبد شهید قاسم سلیمانی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید سردار پورجعفری در مصلای شهر کرمان اظهار داشت: وظیفه خود دانستم از طرف خانواده شهید سلیمانی از محبت ملت شریف ایران که در مراسم تشییع و تدفین ایشان حماسه تاریخی آفریدند، تشکر کنم.

وی بیان کرد: از مردمی که درب منازل خود را به روی بدرقه کننده‌های شهید قاسم سلیمانی گشودند، مدیران و مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی و دوستان و همرزمان ایشان و آحاد مردم در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف قدردانی می‌کنم و جزای خیر برای آنها از خداوند مسئلت دارم.

برادر شهید قاسم سلیمانی با تشکر از حضور تعدادی از خدام حرم آقا اباعبدالله (ع) سادات و عشایر کربلا و فرمانده کل مرزعراق و جمعی از نیروهایش گفت: از شما مجاهدان مقاومت حشدالشعبی و عشایر باغیرت عراق می‌خواهیم انتقام خون شهدای مقاومت از جنایتکاران گرفته شود.

از واقعه دردناکی که منجر به جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در مراسم تشییع ایشان در کرمان شد متاسفیم و برای بازماندگان آنها طلب صبر و برای روح درگذشتگان طلب غفران الهی داریم.

از امام جمعه و استاندار کرمان می‌خواهیم نسبت به حادثه دیدگان، بازماندگان و خانواده آنها عنایت ویژه داشته باشند که بیش از این دردمند نباشند.

به منتی که حاج قاسم بر سر ما گذاشت وفادار خواهیم بود

مسوول هیئت عشایر شهدای کربلا اظهار داشت: این هیئت‌ها که با نام کل فرزندان عراق آمده به اینجا متشکل از سادات شهر کربلا و آستان مقدس امام حسین و عده‌ای از طلبه‌ها و بزرگواران عشایر شهر کربلا برای تسلیت به مردم ایران شهادت حاج قاسم و همرزمان ایشان حضور یافته است.

وی افزود: ما در کشور عراق در همه شهرها مراسم عزاداری برگزار کردیم روز گذشته در قم حرم حضرت معصومه (س) برگزار و امروز آمدیم کرمان و فردا در مشهد برگزار این مراسم عزاداری را به خاطر شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان برگزار می‌کنیم.

ستار ابوزینب نماینده هیئت سادات و عشایر شهر کربلا نیز اظهار کرد: ما به مقام معظم رهبری آقای خامنه‌ای تسلیت می‌گوییم و به خانواده شهید شهید سلیمانی و کل ملت ایران عمیق‌ترین تسلیتمان را عرض می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این مصیبت بزرگ ما مطمئن هستیم و بصیرت داریم این اتفاق یک خسارت بزرگ است نتنها برای خانواده شهید و ملت ایران بلکه خسارت بزرگی برای جهان و آزادی‌خواهان است.

نماینده هیئت سادات و عشایر شهر کربلا عنوان کرد: ما در این سال‌های سخت و روزهای تلخ عادت کردیم کاروان‌هایی از شهدای پاک را نثار کنیم که شبیه چراغ‌ها و قربانی هستند که آۀسمان اسلام را روشن می‌کنند که روبه‌روی استکبار بایستند.

ستار ابوزینب افزود: آنچیزی که شهید نثار می‌کند گران‌ترین دارایی انسان در زندگی هست و این بزرگترین هدفی است که هر انسانی و مجاهدی در سبیل خدا می‌خواهد به آن برسد و آن پیروزی و شهادت است، قاسم سلیمانی این دو پبروزی و شهادت را به دست آورد او یک سردار دارای بصیرت نافذ بود که دوست و دشمن به آن اقرار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این وقت سعی می‌کنیم عمیق‌ترین جمله‌های سپاس از ملتی که فداکاری حاج قاسم را به ما داده را بگوییم، ما با شما عهد می‌بندیم منتی که حاج قاسم بر سر ما گذاشت در چشم خود نگه داریم و به آن وفادار خواهیم بود.

انتهای پیام/3388/ق

 

نظر شما