شناسهٔ خبر: 37606762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر نیرو:

برق مناطق سیلزده سیستان وبلوچستان بزودی وصل می‌شود

چابهار-ایرنا-وزیرنیرو گفت: برق روستاهای مناطق سیلزده سیستان وبلوچستان بویژه شهرستانهای چابهار و کنارک بزودی وصل می‌شود تا بخشی ازمشکلات مردم این مناطق برطرف شود.

صاحب‌خبر -

رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در شورای اداری سیستان وبلوچستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در چابهار برگزار شد اظهار داشت: برق برخی روستاهای دچار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان را قطع کردیم تا مردم در اثر سیل و بارندگی دچار برق گرفتگی نشوند.

وی افزود: سیل امسال سیستان و بلوچستان از مهر تاکنون بیش‌از ۴۵ برابر سال قبل بوده  و خسارت‌های زیادی داشته که نیاز است براساس کار کارشناسی برای چنین مواردی آماده باشیم.

وزیر نیرو گفت: پذیرش شرایط خشکسالی و سیل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همیشه باید در هر ۲ شرایط برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سیل چابهار شاهد تلفات انسانی نبودیم اما نیاز است تا برای کاهش خسارت به زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی شود تا مشکلات ایجاد شده به حداقل برسد.

اردکانیان اظهار داشت: امروز کلنگ زنی و تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مردم روستایی شهرستان چابهار را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون هشت میلیون نفر از روستاییان کشور از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

وزیر نیرو افزود: همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی متصل شده و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا تا پایان دولت نیز از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: سطح خدمات دولت‌ها در چهار دهه بی‌نظیر بوده و در سیستان وبلوچستان هم‌اینک ۱۱ درصد اعتبارات آبرسانی کشور در این استان هزینه شده است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه به منظور بررسی روند سیلاب سیستان و بلوچستان وارد چابهار شدند.

بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و شرکت در شورای اداری شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به جنوب این استان است.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به منظور بازدید از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان وارد چابهار شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بازدید و تسریع در روند امدادرسانی توسط نیروهای نظامی به سیل زدگان به این استان سفر کرده است.

همچنین سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه وارد چابهار شده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه‌شنبه به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه کنارک و سپس عازم نیکشهر شد.

رییس سازمان اورژانس کشور نیز دیشب به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما