شناسهٔ خبر: 37606632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و همرزمانش در لاهه

مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش ازسوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد.
در این ‌برنامه پرشور و با شکوه که در یکی از بزرگترین سالن‌های شهر لاهه و با شرکت صدها تن از مردم مقیم هلند از ملیت‌های مختلف برگزار شد، علاوه بر تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته هلند، قرائت شعر و پخش کلیپ‌هایی درباره زندگی شهید سلیمانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از اتباع ایران، ترکیه، عراق و افغانستان به ایراد سخنانی در تجلیل از مقام و منزلت این شهیدان پرداختند.

 

 

«علیرضا کاظمی ابدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مجاهدت‌های این شهیدان والامقام، اظهار داشت: اگر رزمندگانی همچون سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، حزب الله لبنان، فاطمیون افغانستانی و زینبیون پاکستانی نبودند، سرزمین‌های اسلامی و ناموس مسلمانان به دست دشمنانی می‌افتاد که هدفشان مبارزه با قدرت و وحدت مسلمانان و ویرانی اماکن مقدسه بود.

سفیر ایران افزود: اولین ثمره خون این شهیدان، بیداری، اتحاد و انسجام بیشتر بین مردم ایران و عراق بود و اولین وظیفه ما حفظ و پاسداری از خون شهدا و ثمرات ارزشمند آنهاست.

 

 

در این مراسم که با همکاری مجمع اهل بیت (ع) هلند برگزار شد، همچنین به مناسبت سالگرد ارتحال عالم مجاهد و خادم صدیق مکتب قرآن و اهل بیت (ع) مرحوم شیخ محمد اوجی، یاد و خاطره وی نیز گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

نظر شما