شناسهٔ خبر: 37606469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه:

بخش کشاورزی نیازمند نهضت علمی و تقویت شرکت‌های دانش بنیان

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی این دستگاه را وزارت معیشت مردم برشمرد و گفت: براین باورم که نهضت علمی در بخش معیشت و تغذیه مردم باید از طریق علمی و تقویت شرکت های دانش بنیان انجام شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی » در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی و منابع طبیعی که با شعار "کشاورز نمونه، پیشگامان رونق تولید" با حضور رییس جمهوری  در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: در فرهنگ اسلامی تولید ارزش و جهاد فی سبیل الله و تولید کننده مجاهد محسوب می شود و کسی که در این عرصه برای تامین معیشت جامعه تلاش می کند مقام والای مجاهد در میدان جنگ را دارد.

وی اظهارداشت: اگر امروز بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی تامین است و کمبود در این زمینه نداریم دستاورد بخش کشاورزی و تلاش خستگی ناپذیر کشاورزان، تولیدکنندگان و مدیران این بخش است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی  تصریح کرد: به طور حتم بخش کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری بیشتر است زیرا اقتصاد معیشتی یک اقتصاد درونگراست اما اقتصاد نفتی ناپایدار است همانگونه که امروز نمی توانیم نفت خود را بفروشیم.

وی با بیان اینکه تولید در هر کشور نمایانگر اعتماد به نفس است گفت: در هر کجا تولید باشد اعتماد به نفس وجود دارد زیرا تولید منجر به تحول در هر جامعی می شود، ضمن اینکه عزت نفس، و استغنا و  سربلندی در سایه تولید فراهم می شود.

 تقوی تولید را دلیل افزایش ثروت ملی برشمرد و افزود: قدرت ملی را باید در سایه تولید ارزیابی کرد.

وی تولید را شاخصی برای دینداری یک جامعه برشمرد  و اظهارداشت: اگر در جامع ای تولید نباشد و فقر بیاید دیگر دین وجود ندارد، زیرا رونق تولید دینداری را مستحکم می کندو فقر باید با تولید از بین برود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گناه بی توجهی به تولید را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: کسی که امکان تولید دارد اما نسبت به این امر مهم اهتمام نمی ورزد، از نعمت خداوند بی بهره است.

سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی امروز - سه شنبه با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری دولت دوازدهم و  سرپرست ، معاونین ، مدیران و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه و پیشرو در اجلاس سران تهران برگزار شد.

در این مراسم از ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو از جمله ولی الله اسدی، صمد ابراهیمی  ، کیومرث شاه نظری، اصر عسگری، محمود بارانی، فهیمه مجازی ؛، نعمت الله اسدی، حسین حسین پور، حمید قاسمی، احمد بابازاده ، حدابخش خاک ره، رسول شمس، ولی نظرزاده، زهرا صادقی، شهرام شهین فر و .... تجلیل به عمل آمد.

نظر شما