شناسهٔ خبر: 37606399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حجت الاسلام مروی :

سردار سلیمانی در مسیر خود هرگز تزلزل نشان نداد

کرمان - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رشادتهای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان به مسیر و راهی که انتخاب کرده بود پایبندی نشان داد و در سخت ترین مواقع کسی در حاج قاسم سستی و تزلزل مشاهده نکرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام احمد مروی عصر سه شنبه در آیین هفتمین روز شهیدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین جعفری پور در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان  با بیان اینکه چه چیز باعث محبوبیت حاح قاسم شد افزود: در تاریخ انسان های جنگجو دارای شجاعت و تهور فراوان بودند اما همه انها نتوانستند با مردم ارتباط عمیق عاطفی احساسی و دینی برقرار کنند.

وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان شجاع بود و امنیت مردم ایران، عراق و سوریه مدیون فداکاری ها و تدبیرهای او است، اما این ها نمی تواند بین یک فرمانده بزرگ و مردم ارتباط عاطفی و پیوند روحی وعمیق برقرار کند.

تولیت استان قدس رضوی اظهار داشت: حاج قاسم نسلی بود که امام علی(ع) درباره آنها می گفتند،  آنچه از قران می دانستند عمل کردند و حاج قاسم امتداد عمار و ذو شهادتین و نسل نورانی بود که امیرالمومنین(ع)  در فراغ آنها اشک می ریزد و افسوس می خورد.

وی بیان کرد: مومن هم در عمل محکم است و هم در اندیشه دارای استحکام است و عمل صحیح عملی است که خوب انجام شود و تنگناها و خطرات را تحمل کند و از آن عمل عقب نشینی نکند و شهیدحاج قاسم سلیمانی خوب فکر می کرد، درست و صحیح می اندیشید و مغز متفکر بود.

وی با بیان اینکه، فکر، رای و عمل شهید سلیمانی صحیح بود تصریح کرد:حاج قاسم برای هر عمل استدلال داشت و برای انجام آن از روی هیجانات تصمیم نمی گرفت و دارای فکر صحیح بود.

حجت الاسلام مروی افزود: خطی که ار دوران جوانی و نوجواین شروع کرد تا لحظه آخر و لحظه شهادت ان خط نورانی را بدون تزلزل ادامه داد، اما خیلی ها در جنگ و جهاد کنار حاج قاسم بودند ولی بعدا مسیرها عوض شد و حاج قاسم با استحکام در همان مسیر ماند تا به شهادت رسید.

وی گفت: در آخر زمان آنقدر فشارها و تنگناها بر مردم فشار می آورد که ایمانشان متزلزل می شود و در مسیری که انتخاب کردن شک پیدا می شود، اما حاج قاسم سختی ها و دشوارها و مبارزه ها در گستره بزرگ چند کشور به راهش ادامه داد و خسته نشد و از پای ننشست.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: همان نشاط شادابی احساس مسئولیت استحکام و ایمان راسخ از روز اول تا لحظه شهادت حفظ کرد و اینها هستند که جامعه را حفظ و ایمان مردم را نگهداری می کنند.

وی با شاره به جنگ احد و شرایط سخت پیامبر و شهادت حمزه سیدالشهدا گفت: کفار سعی کردند در دل مردم رعب و وحشت ایجاد کنند، نه تنها این تهدیدها در دل مردم اثر نکرد بلکه بر ایمان آنها افزوده شد.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: هر چه بیشتر می گفتند سوریه از دست رفته است و آمریکا و اروپا دست به دست هم دادند تا این محور مقاومت را نابود کنند، اما این صحبت ها هیچ رعب و وحشت در دل سردار  سلیمانی ایجاد نکرد بکله بر ایمانش افزوده شد  دیدیم به لطف خدا و ائمه چگونه سوریه و عراق را از چنگ داعشی های بیرون آورد.

وی با اشاره به اخلاص شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: در مراسم تشییع  در شهرها چه اجتماعات باشکوهی برگزار شد و این اخلاص حاج قاسم بود چون رضای خدا را در نظر داشت و دنبال انجام وظیفه بود  هیچ تهدیدی در اراده اش کمترین تزلزلی ایجاد نکرد.

تولیت آستان قدس رضوی  اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا می گفت ما برای اینکه داعش را زمینگیر کنیم ۲۰ سال طول می کشد، اما سردار سلیمانی ظرف چند سال داعش را از بین برد.

حجت الاسلام مروی بیان کرد:سردار شهید سلیمانی برای خدا قدم برداشت و نظرش خدا بود و نه کسب مقام، شهرت و مقبولیت بود وحاج قاسم تیم رسانه ای نداشت و  هر هفته در شبکه های تلویزیونی ظاهر نمی شد، اما خدا محبت او را در دلها قرار داد چون حقیقتا عبد صالح خدا بود.

وی با اشاره به ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبری گفتند حاج قاسم سلیمانی  جناحی نبود اما ذوب در ولایت بود، هر چند سردار سلیمانی خودش در مسائل سیاسی و عملیاتی دارای فکر، صاحب نظر  و تئوریسین و اهل عمل بود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهیدحاج قاسم سلیمانی در هر جلسه به عنوان صاحب نظر و فکر عقیده خودش را می داد اما در هر جلسه می دید که نظرحضرت آقا چیست و متعبد به نظر ولی فقیه بود و خودش در برابر نظر ولی فقیه چیزی نمی گفت و واقعا سربازی دربرابر تسلیم فرمانده بود.

وی گفت:دشمن نمی توانست رودرو با او بجنگد و نقشه کشیدند و دزدانه در نیمه شب با هواپیمای بدون سرنشین ایشان را به شهادت رساندند چون نمی توانستند در مقابل او بایستند و برای دشمن هیچ قدرت نظامی نیست که در نیمه شب با هواپیمای بدون سرنشین دشمنت را غافلگیر کند، او در عراق و سوریه همیشه در میدان بود.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح ما جواب خوبی به آمریکایی ها دادند و در عمل  بی سابقه از زمان جنگ جهانی دوم چندین موشک را با شجاعت به پایگاه آمریکا زدند و ابهت و هیمنه آمریکا ریخت.

وی ادامه داد: گنبد آهنین آنها چی شد، می خواستند  با دلارهای کشورهای منطقه امنیت منطقه را تامین کند اما نتوانست امنیت پایگاه خود را حفظ کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آنها ضعف خود را با تبلیغات پنهان و مساله  هواپیما را مطرح می کنند  و همینجا به بازماندگان آنها تسلیت می گوییم و جان یک نفر هم برای ما عزیز است اما آمریکا این را بزرگ می کند تا ضعف خودش را در مقابل  موشک های سپاه بپوشاند.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراین  افزود: خطایی آنجا صورت گرفته اما منشا این خطا چه بود و چرا این خطا صورت گرفت و هنوز کارشناسان نظر ندادند، آیا لشکر سایبری آمریکا در اینجا  دخیل نبود همانطور که رژیم صهیونیستی در سوریه به هواپیمای روسی حمله کرد و کارشناسان باید بررسی کنند که باز دست آمریکا در این جریان است.

حجت الاسلام مروی با اشاره به تجمعات چند روز اخیر در برخی شهرها بیان کرد: امروز برخی سربازان بدون یونیفورم آمریکایی راه افتادند و خجالت نمی کشیدند از تشییع جنازه این سردار بزرگ و یا می خواهند با حرکات ذلیلانه آن را تحت شعاع قرار دادند.

وی تاکید کرد: برخی در دنیا  این اتفاق را بزرگ کردند تا حضور میلیونی مردم را تحت شعاع قرار دهند و ما باید هوشیار باشیم در جنگ با آمریکا هستیم و به تعبیر رهبری آمریکا سیلی خورده است و اگر مردم  در صحنه باشند و حضور داشته باشند مطمئنا آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: سردار سلامی و حاجی زاده مایه افتخار ملت هستند و ما از آنها تشکر می کنیم و در برابر آمریکا با شجاعت ایستادند و  در برابر ملت گفتند گردن ما از مو باریکتر است و صلابت و ادب، خضوع، صداقت در برابر این مردم قابل تقدیر است و از فرماندهان سپاه جز این انتظار نیست.

وی بیان کرد: از خانواده هایی که عزیزانشان را در مراسم تشییع باشکوه از دست دادند و از خداوند تبارک و تعالی برای آن عزیزان طلب رحمت و مغفرت می کنم و امیدوارم روح همه عزیزان و جانباختگان را با هشدای کربلا محشور فرماید و برای بازمندگان صبر جلیل و اجز جزیل درخواست می کنم.

.

نظر شما